• angelamaria

Vad gör man om mamma och min syster inte pratar med varandra?

Mammma är helt hysterisk nu förtiden...

Har tyvärr bråkat med min syster en hel del gånger och sagt saker som är oförlåtliga...

Hur gör man på bröllopet? Eftersom de kommer att se varandra ..

Hur gör man så att mamma inte börjar bråka, skrika och vara otrevlig på bröllopet?

Dessutom är hon helt bessat av att ta kort hela tiden...
    Vill inte att hon ska fotografera varje sekund och förstöra hela bröllopsfesten...

Hjälp!!!

Vad gör man för att undvika allt detta?

• Svar på tråden Vad gör man om mamma och min syster inte pratar med varandra?
  • spindeln

Prata med henne...?

Säg att hon får komma på villkor att hon sköter sig. Hon måste inte prata med din syster, men hon måste kunna vistas i samma lokal som systern.

• altervattnet

placera dom lång ifrån varandra, helst på samma sida så är det minst chans att dom ser varandra ( iaf under middagen)

Jag skulle ha pratat med mamman /systern och berättat att det är en viktig dag och att inga bråk får förekomma, det får dom ta dagen efter isåfall.
    Ang fotograferingen... Kanske är det bättre att hyra in en fotograf? Då kan man ju dra en vit lögn och säga att det är för att alla ska kunna bara sitta och njuta av god mat och gott sällskap...

Sedan kanske ett bra tips är att informera värdparet så kanske han/hon kan rycka in om det skulle hetta till...

Svar på tråden Vad gör man om mamma och min syster inte pratar med varandra?