Tärna - fri klädsel
Finns det någon som har en tärna som "får" klä sig i det hon vill (inom ramen för etikett förstås)?
Finns det någon som har en tärna som "får" klä sig i det hon vill (inom ramen för etikett förstås)?
hej, mina två tärnor får klä sig som de vill då vi ska ha en mindre vigsel sen stor bröllopsfest efter det. De har frågat om jag ville välja men tycker det är bäst att de får ha vad de trivs i o känner sig fina i.
Jag hade bara kravet att klänningen skulle vara lila. Min tärna ville ha ngt som hon kunde använda igen = inte alltför fin klänning. Vi letade klänningar tillsammans... men vi hittade ingen lila, så det slutade med en grön figurnära, knälång klänning. En klänning som verkligen klär henne och framhäver hennes figur. Jag skulle aldrig tvinga henne att ta på sig ngt hon inte trivs eller passar i.
Mina två tärnor har fått helt fria händer, mitt enda krav är att de ska ha likadana klänningar. Nån detalj får naturligtvis skiljas åt t.ex. skärp eller axelband men jag vill att det ska synas att de är tärnor = likadana!
Har faktiskt sagt att de gärna får ta ut svängarna och klä sig annorlunda och otraditionellt. Jag är inte speciellt traditionell men nu råkade min klänning bli en riktig brudklänning ändå, jag hade tänkt ha svart eller så först. Ena tärnan är en punktjej så jag gissar att det blir nåt åt det hållet. Gärna för mig! Då blir det lite roligare.
Min tärna får klä sig i det hon känner sig bekväm med. De krav jag har ställt är att det ska vara en klänning, den ska täcka rumpan, och inte ha flames eller dödskallar typ.
Hon kommer långväga ifrån och känner bara oss i princip så det är otroligt viktigt för mig att hon känner sig bekväm denna dag.
Mina tärnor ska få ha precis det de vill. För mig är det inte viktigt att de ska se lika ut eller följa något speciellt färgtema. Det viktiga är att de trivs och känner sig fina. Har erfarenhet att då man ställer krav och har egna åsikter på hur de ska se ut kan det lätt leda till dispyter.
Min tärna väljer klänningen själv. Jag sa att jag helst vill att den ska vara vinröd (hon frågade efter önskad färg) o så ska den följa klädkoden.
Jag har dock sådant tur att hon vill att jag ska vara med o välja... Sen hjälper det väll iofs att jag betalar en del av den/hela beroende på pris...
Kanske ska säga att hon vill beställa klänning från samma ställe som jag gör (kinaklänningar) för att det vinröda ska matcha så bra som möjligt, o det är hennes förslag
Min tärna fick fria händer att välja klänning och färg. Hon gjorde en 360 grader och valde en helt annan färg än vi trodde så vi ändrade vårt färgtema :) Det viktigaste för oss var att hon kände sig bekväm. Nu kommer klänningen snart från kina (denna vecka) så hoppas verkligen hon blir nöjd. :)
Vår tärna fick välja vilken klänning i vilken färg hon ville. men hon ville gärna ha vårt färgtema så hon köpte det.
Jag kommer inte betala för mina tärnors klädsel, och därför känner jag att jag inte kan ställa några krav som helst (förutom att de följer klädkoden).
Men nu har de hittat varsin klänning (likadana med olika färg på) och det är superbra men det va på deras egna initiativ.
Mina tärnor betalar sina klänningar själva och fick därför fria händer. Det enda kravet var att följa färgtemat turkos.
Min tärna får välja fritt, så länge det blir klänning och inte helt svart eller helt vitt. Vill att hon ska känna sig snygg och bekväm och kunna använda klänningen igen.
Funderar på om jag ska bjuda henne på håruppsättning och smink eller inte. Jag vill ju ändå att hon ska vara med mig hos frissan. Hur gör ni andra?
Oj oj klänningen till min tärna kom idag.. hoppas hon tycker om den.. :S Jag ska betala för hår. :)