Trodde inte sambons föräldrar skulle krångla nu - gästlista
Jag behöver lite tips här.
Vår inbjudningskort gick ut för 4!! veckor sedan, vi ska gifta oss 5:e sep. Våra familjer har vetat om bröllopsplanerna sedan i oktober förra året.
Igår ringde det hos oss och sambons föräldrar hade kommit på att dom tycker vi ska bjuda ytterligare en kusin på bröllopet. Ja inte bara henne utan hennes sambo också.
Kusinens föräldrar, min sambos faster med man, är bjudna på bröllopet men dom träffar vi regelbundet = någon gång per år. Men kusinen träffar vi aldrig trots att de bor bara 3 mil bort. Jag viste inte ens att dom bodde där.
Vi har bjudit 6 kusiner (med familj) utav ca 30 st som vi sammanlagt har så det känns inte aktuellt att bjuda kusiner bara för att de är kusiner.
Men min sambos föräldrar menar att dom umgås ju så mycket med kusinens föräldrar.... Ja dom ja men inte vi och som sagt vi träffar dom aldrig.
Min sambo bad mig tänka på det under dagen för han vill ju göra sina föräldrar glada men jag känner att vi har en tajt budget och har redan fått ta bort många av våra vänner för att hålla ner gästantalet. Så jag vill verkligen inte bjuda ett par som jag knappt visste fanns.
Har ni några förslag på bra/hårda argument som vi "snällt" kan säga till min sambos föräldrar?