• Mamli

Ni som bytt namn eller tagit helt nya?

Hur har ni gjort?

Hur kom ni på dem? Kan man ta ett från prvs efternamnsförslag..är rädd att de inte blir godkänt då?

Vi bestämde oss för sambons efternman, men jag kan inte..jag tycker bara inte om det. Vi har inget namn i släkten som vi känner starkt till.

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden Ni som bytt namn eller tagit helt nya?
  • Mamli

Du har tur du
    Hur kan man sätta ihop namnen då? Blir nog svårt..

• Mamli

nån som gått långt tillbaka för att ta ett gammalt släktnamn?
    Och hur gjorde ni då?

• Mamli

ingen som tagit ett namn långt bak i släkten eller helt nytt?

• Mamli

trubbel, tack!
    Jag tänkte ansöka om namnet så sambon får de gratis och sonen.
    Skönt att höra att man kunde lämna in fler förslag för 1500kr är ju ändå en del

Hur kom ni på de nya namnen?
    Det är ju ändå ett helt nytt så är ju rädd att de inte ska kännas som vi.

• Mamli

jag ska ta min farmors namn som ogift.
    behövde mitt, min pappas personbevis + farmors uttdrag ur kyrk och dop...nånting, skulle kosta 95kr eller 125kr per påbörjad kvart av sökning....
    Någon som vart med om detta?

• Mamli

jag ska ta min farmors namn som ogift.
    behövde mitt, min pappas personbevis + farmors uttdrag ur kyrk och dop...nånting, skulle kosta 95kr eller 125kr per påbörjad kvart av sökning....
    Någon som vart med om detta?

• Mamli

hur vet jag att de gått i en rak led?
    Kollade på mitt släktträd i min babybok. men farmors pappa och hon hette de..de är väl 2generationer.

jag skickade efter de pappret nu. så nu har jag alla papper, bara spara ihop 1500kr till prv

• Mamli

Är lite orolig för de inte kommer bli godkänt, men de borde de ju bli. har inget annat vi kan tänka oss så de måste bli de!

Får man hem papper när de blivit godkänt och hur länge kan de ta?

• Mamli

Jag är ARG!!!!!Jag har pratat med PRV fglera ggr för jag vart osäker på vilka papper jag ska skicka in till dem.

De papper jag skulle skicka in var mitt, min pappas personbevis och farmors utdrag från födelse och dopboken.

Sista gången jag prata med dom så sa dom att om hjon lever behöver jag inte de sista pappret utan bara hennes personbevis med!

Jag har frågat över 5ggr, och när jag väl skickar efter de där j*kla pappret för 250(betalar jag max)kr så ändrar dom sig.

Blir så trött på folk, de borde väl kunna sitt arbete lite iaf.

Måste jag betala för födelseoch dop pappret när jag får inbetalningen elelr kan jag strunta i de? så jag inte får nåt av inkasso utan de förstår att ja inte är intresserad

Svar på tråden Ni som bytt namn eller tagit helt nya?