• Zed

Ringstorlek .. HJÄLP!

Så skall min älskade äntligen flytta in hos mig, efter att vi vart tillsammans på distans i 1.5 år. Då tänkte jag vara lite snitsig och förbereda en liten form av överraskning innehållandes ett frieri när hon öppnar dörren till sin nya boning.

Allt har tagit form i mitt huvud, ringarna har jag kollat på och fastnat för en sort, men så kommer vi till det där med storleken, hur i hela fridens namn ska jag veta hennes mått!?

Efter lite runtgooglande fann jag bara lama tricks involverandes trådar i sömnen, fyllor, föräldrar och annat dravel. Hon bär inte ringar vanligtvis så föräldrar är a no-go, hon kommer inte träffa sina kompisar innan dess (det är om 2 veckor) så kan inte muta dem att snoka, och sover gör hon inte ens här under denna tid.

Så vafan tar jag mig till? Hjälp uppskattas!

Väl medveten om att man bara kan ha nåt symboliskt under själva frieriet och sen välja ringar tillsammans, men är ganska säker på att hon kommer gilla vad jag hittat. Så är lite kluven just nu.

• Svar på tråden Ringstorlek .. HJÄLP!
  • Emelieca

Min fästman hade valt ur världens finaste ring, men den var för stor så vi bytte den sen, hör med guldsmeden bara så att ni kan komma in och byta storleken. Jag har ju fortfarande samma ring fast bara en storlek mindre. Är ju helt underbart att ha en ring som han valt ut till mig.

• MV85

Hon råkar inte fylla år innan dess eller så? Det är ju annars perfekt o skicka henne till guldsmeden för att kolla upp storlek inför... Sen tror hon bara att du ångrat dig angående födelsedagspresenten Så gjorde min m2b.
    Vet du om hon har tjocka eller smala fingrar? I så fall kan de säkert hjälpa dig på guldsmedsaffären o hitta nått som "borde" sitta bra.. Se annars till att inte gravera dem om du vill ha möjlighet att byta storlek..

• Zed

Noterade att på den sida jag kollat in ringar, titanringar.com , så kunde man skicka tillbaka ringar och få dem ändrade i storleken i efterhand, kostade bara 400 spänn per ring, kan det vara värt för att få det där första intrycket.

Mest ett tips till andra dock då deras leveranstider inte hänger samman med min dåliga planering :P

• Zed

Fick precis en helt lysande idé, vi skall måla om och riva tapet och skit i vardagsrummet helgen efter hennes inflytt, kunde ju bara skrivit med stora bokstäver över hela väggen 'VILL DU GIFTA DIG MED MIG?' :D borde la kompensera frånvaron av en ring?

• MV85

Zed: Det borde det absolut! Underbar idé Känner igen det från en film

• Bluebride

skitkul grej, tala om hur det går

• monkay

Underbart!!! Vilket roligt frieri

• JustMeAndMyLove

Gud vilken bra ide!

Du måste återkomma med hur hon reagerade!

Zed skrev 2009-05-26 18:03:39 följande:
    Fick precis en helt lysande idé, vi skall måla om och riva tapet och skit i vardagsrummet helgen efter hennes inflytt, kunde ju bara skrivit med stora bokstäver över hela väggen 'VILL DU GIFTA DIG MED MIG?' :D borde la kompensera frånvaron av en ring?
  • Bluebride

ZED ........ Är det Zed från polisskolan?

• Zed

Ligger faktiskt till som så att jag kallat mig Zed sen jag vart ungefär sex år gammal, så lite före polisskolan ;)

Uppväxt med datorer vet du, då måste man ju ha ett alias som är genomgående.

• Bluebride

ha ha ha, beror ju på när du är född i så fall Polisskolan 2 där han dök upp först gjordes 1985. Då var i alla fall jag 5 år.

Fy vad jag känner mig gammal

• Zed

ojdå, det var fantamej det värsta jag någonsin har varit med om, 1985!? Jag hade kunnat svära på att den vart från 90-talet.

Men tji fick jag, då var jag rent ute och cyklade alltså.

Svaret är dock fortfarande nej även om förklaringen numera är ogiltigförklarad.

• Bluebride

ha ha, den kanske kom till sverige då, men den gjordes 1985. roliga är de i alla fall. Förknippar nog ändå Zed, med honom, om du inte misstycker

• Zed

Tror nog jag helst förblir omedveten om vad han är för en, för att undvika några associationer. :)

• annafogel

ja vilket härligt frieri!! om det var mig du skulle fria till hade jag ändå uppskattat att få vara med och välja ring, så jag tycker att skriva-på-väggen idén är super!

• Zed

Tänkte riva tapet för att forma bokstäver och skriva orden över hela den väggen som syns när man kommer in genom dörren, ställa plasma teven framför med en helbild på ringen jag hade tänkt mig visandes, och sedan försöka klura ut nåt sätt att få den att spela en särskild låt när jag går in genom dörren. Borde inte vara så svårt med lite snöre och lite uppfinningsrikedom!

Svar på tråden Ringstorlek .. HJÄLP!