• Zed

Ringstorlek .. HJÄLP!

Så skall min älskade äntligen flytta in hos mig, efter att vi vart tillsammans på distans i 1.5 år. Då tänkte jag vara lite snitsig och förbereda en liten form av överraskning innehållandes ett frieri när hon öppnar dörren till sin nya boning.

Allt har tagit form i mitt huvud, ringarna har jag kollat på och fastnat för en sort, men så kommer vi till det där med storleken, hur i hela fridens namn ska jag veta hennes mått!?

Efter lite runtgooglande fann jag bara lama tricks involverandes trådar i sömnen, fyllor, föräldrar och annat dravel. Hon bär inte ringar vanligtvis så föräldrar är a no-go, hon kommer inte träffa sina kompisar innan dess (det är om 2 veckor) så kan inte muta dem att snoka, och sover gör hon inte ens här under denna tid.

Så vafan tar jag mig till? Hjälp uppskattas!

Väl medveten om att man bara kan ha nåt symboliskt under själva frieriet och sen välja ringar tillsammans, men är ganska säker på att hon kommer gilla vad jag hittat. Så är lite kluven just nu.

• Svar på tråden Ringstorlek .. HJÄLP!
  • Zed

Noterade att på den sida jag kollat in ringar, titanringar.com , så kunde man skicka tillbaka ringar och få dem ändrade i storleken i efterhand, kostade bara 400 spänn per ring, kan det vara värt för att få det där första intrycket.

Mest ett tips till andra dock då deras leveranstider inte hänger samman med min dåliga planering :P

• Zed

Fick precis en helt lysande idé, vi skall måla om och riva tapet och skit i vardagsrummet helgen efter hennes inflytt, kunde ju bara skrivit med stora bokstäver över hela väggen 'VILL DU GIFTA DIG MED MIG?' :D borde la kompensera frånvaron av en ring?

• Zed

Ligger faktiskt till som så att jag kallat mig Zed sen jag vart ungefär sex år gammal, så lite före polisskolan ;)

Uppväxt med datorer vet du, då måste man ju ha ett alias som är genomgående.

• Zed

ojdå, det var fantamej det värsta jag någonsin har varit med om, 1985!? Jag hade kunnat svära på att den vart från 90-talet.

Men tji fick jag, då var jag rent ute och cyklade alltså.

Svaret är dock fortfarande nej även om förklaringen numera är ogiltigförklarad.

• Zed

Tror nog jag helst förblir omedveten om vad han är för en, för att undvika några associationer. :)

• Zed

Tänkte riva tapet för att forma bokstäver och skriva orden över hela den väggen som syns när man kommer in genom dörren, ställa plasma teven framför med en helbild på ringen jag hade tänkt mig visandes, och sedan försöka klura ut nåt sätt att få den att spela en särskild låt när jag går in genom dörren. Borde inte vara så svårt med lite snöre och lite uppfinningsrikedom!

Svar på tråden Ringstorlek .. HJÄLP!