• hujjedamejj

Vad ska eran soloartist sjunga på vigseln??

Jag har fått en som ska sjunga solo på våran vigsel av min mamma i bröllopspresent. Och jag får tydlige välja fritt vad han ska sjunga. Men det står allt still i huvvet på mig. Vad ska era sjunga?`??

• Svar på tråden Vad ska eran soloartist sjunga på vigseln??
  • hujjedamejj

Jo vi har några att välja på!

Dom här SKA vi ha med:
    Phantom of the opera - All I ask of you (våran favvofilm, har två soloartister som ska sjunga denna. En tjej och en kille)
    Kent - Utan dina andetag (min brorsa ska sjunga och spela gitarr)

Om vi får för prellen så vill vi även ha med dom här låtarna som paret ska sjunga
    Shania Twain - From this moment
    josh groban - You raise me up

en fråga till er som har pratat med prästen, hur många sololåtar fick ni ha med för prästen och hur många psalmer ska ni ha med??

• MulleNuh

Det beror nog lite på hur lång tid man har på sig.. 2 st psalmer måste man ju ha.
    Men om det kanske är en vigsel efter så kan man ju kanske inte ha 2 psalmer och 6 sololåtar.

hujjedamejj skrev 2009-05-27 19:26:02 följande:
    Jo vi har några att välja på!Dom här SKA vi ha med:Phantom of the opera - All I ask of you (våran favvofilm, har två soloartister som ska sjunga denna. En tjej och en kille)Kent - Utan dina andetag (min brorsa ska sjunga och spela gitarr)Om vi får för prellen så vill vi även ha med dom här låtarna som paret ska sjungaShania Twain - From this momentjosh groban - You raise me upen fråga till er som har pratat med prästen, hur många sololåtar fick ni ha med för prästen och hur många psalmer ska ni ha med??
  • BM2009

Molly Sandens "Så vill stjärnorna" blir det troligtvis...

• ZandraPatrik

Vi ska ha
    Lyckorus av Elin Sigvardsson
    och
    För alltid av Sara löfgren

• LB5

Mina syskon ska spela gitarr och sjunga I'm yours med Jason Mraz

• Livaa

Min bästa vän ska sjunga "Fields of Gold" av Eva Cassidy och min lillasyster ska sjunga "Thank you, stars" av Katie Melua!

• Yesh I do

Vi har en kille som spelar gitarr och sjunger. Han ska sjunga
    angel av jack johnson
    miraklet av di leva
    och stjärna som är din med thåström!

kollade med prästen och han tyckte att tre sånger gick jättebra!

• Lakritsbåten

"Uti vår hage" direkt efter ingångsmusiken. I mitten ska det bli "Här är ängarna" och innan utgång är det "You raise me up".

• penkehenke

"Du är allt" - Sonja Aldén
    och
    "You are the sunshine of my life" - Stevie Wonder

• Saralainen

Vi ska ha:
    Hallelujha med svensk text
    Där du andas med Marie Fredriksson

Svar på tråden Vad ska eran soloartist sjunga på vigseln??