• wiii

Barn

Min sambo sa något i förra veckan som fick mig att börja undra lite..
    vi satt och myste i soffan och hade det lugnt och skönt, då han plötsligt sa att det nästan var så att han inte vill ha barn, bara för att vi har det så bra tillsammans och han inte vill förstöra det.
    Så nu till frågan, jag förstår ju att det förändrar det mesta, men HUR har er relation förändrats sedan ni blev föräldrar?

• Svar på tråden Barn
  • wiii

han vill ha barn, och småler i smyg nästan lika mycket som jag när grannpojken kommer över och hälsar på, eller när vi möter nån härlig liten på olika ställen. men han vill nog däremot vänta ganska så länge innan det är dags, just för att han trivs med att bara vara vi två.

Tristan79 skrev 2009-05-26 21:04:28 följande:
    Jag har full sympati....har samma typ av resonemang med min blivande make. Problemet är att killar oftast inte har samma längtan efter barn som kvinnor har, det ligger inte i deras natur (faktiskt) och det är som du säger, oftast ser de även bara allt det besvärliga kring vännerna och deras barn.Men....jag har full tilltro till att när han står där med detta lilla väsen i sina armar så kommer han kapitulera fullkomligt.
  • wiii

mer än 50% ?!?!? det låter ju inte rimligt.. jag jobbar på förskola och inte är det så att hälften av barnen över ett år har skilda/separerade föräldrar...inte heller ser det ut så i min bekantskapskrets.. hade varit intressant att veta vart du fick statistiken ifrån ? :)

therese182 skrev 2009-05-28 16:24:40 följande:
    Småbarnsperioden är tuff, mer än 50% av alla par går isär innan barnet är 1år.
  • wiii

ah, ja då är det ju en annan sak :) hemskt ändå, men lite mer troligt..

therese182 skrev 2009-05-28 22:43:20 följande:
    som passionsblomma sa, ursäkta min bristande grammatik! =))
Svar på tråden Barn