• Sonja68

Barn

Tycker Blomman, Didis, Mulle, Aleta, Fru Wi har beskrivit det ganska bra. Det blir MER av ALLT, förutom sex.
    Livet får fler nyanser och man lär sig massor om sig själv, sin man och sina barn.
    Livet förändras men inte till det sämre.
    Kärleken djupnar och blir tåligare.
    Barnen blir liksom kittet, fogmassan i förhållandet.
    Jag var inte heller speciellt barnkär förut och var inte sugen på barn förrän runt 30. Trodde folk överdrev när de sa att man kan gå i döden för sina barn utan att blinka, men det ÄR faktiskt så!
    Visst blir man låst och får försaka vissa egna intressen under de där småbarnsåren, men det gör man utan att blinka, det gör inte ens ont! Detta innebär inte att man utplånar sig själv, man bara omprioriterar lite grann. Det är här och nu som gäller när man har småbarn.
    Ett liv utan dem, när man nu välsignats med två underbara töser, känns helt otänkbart, tomt och fattigt.
    Brukar tänka att Jösses vad man lade ner mycket tid och energi på sånt som egentligen var ganska oviktigt, innan man fick barn.
    Därmed inte sagt att ett liv utan barn är meningslöst. Nejdå.
    Men man bör nog fundera en och två gånger innan man väljer bort den biten helt och hållet.

• Sonja68

Vi har också en nattvandrare så det är otänkbart att stänga dörren. Men man får passa på EFTER att de precis somnat och INNAN man själv somnar. Under dessa två minuter ska man alltså hinna ha underbar, hejdundrande, passionerad, sex med multipla orgasmer...ELLER så ska man försöka hinna röja undan disken i köket, dammsuga upp sanden i hallen, hänga tvätten som surnat i tvättmaskinen, ladda en ny tvättomgång, vika ihop den tvättade tvätten... betala räkningarna... osv. ja, ni fattar.

Bolibompa kan ibland vara räddningen, lördag och söndagmorgnar speciellt, då man inte hunnit försöra dagen med stress och andra bekymmer. Men 2 ggr/vecka är ju alldeles för SÄLLAN, typ ALDRIG enl. min käre man.

Men att vara småbarnsförälder är ändå härligt och jag skulle aldrig välja bort det!

• Sonja68
    Aleta skrev 2009-05-28 11:32:00 följande:
    För att det är mysigt och för att den äldsta är så mörkrädd. Det är ingen fara, det gör snabbt över, säg den tonåring som vill dela rum med föräldrarna.
    Exakt!
  • Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-05-28 11:33:10 följande:
    Jag kunde sova med mina päron när jag var typ 14.. hoho.. Efter det så sov jag med syrran tills hon flyttade hemifrån..
    Mulle, du ska då alltid utmärka dig! Kan tänka mig att du var ett alldeles speciellt barn Du är härlig ♥ !

Passionsblomman; huvet på spiken, som vanligt
  • Sonja68

Nä men gumman, jag menade ju att du utmärker dig i POSITIV bemärkelse! Du är ju helt fantastiskt underbar och rolig, ja kanske lite av en pajas. Men jag har inte alls svårt att ta dig på allvar. Så det Så!

• Sonja68
    MulleNuh skrev 2009-05-28 14:55:45 följande:
    haha mmmm... Nä men jag vet att jag gör knäppa grimaser när jag ska berätta nåt.. haha..
    Det gör jag också, gestikulerar och viftar ut kaffekoppar över viktiga papper eller spiller ner kläderna.
Svar på tråden Barn