• FruStolpe

    En tråd för roliga lekar.. :)

    Skulle själv behöva tips på roliga lekar och annat kul man t.ex kan göra på möhippor, tjejmiddagar, svensexor o.s.v.. SÅ tänkte att kanske alla som vet nån kul lek, kunde skriva ner den här.
    Antar att många andra än jag har hjälp av tråden nån gång.

    Själv skulle jag bli riktigt glad om nån kunde tipsa om nåt kul man kan göra ute på en tjejmiddag. Vi ska ha picnic i en park i stan om en par helgar och tänkte att vi kunde få en hel del mer roligt om vi hade kul program också.

  • Svar på tråden En tråd för roliga lekar.. :)
  • FruStolpe

    Ingen som varit med om nåt kul?

  • Birana

    Googla, det finns massor med lekar på nätet. Du kan söka på "lekar för vuxna" Lekar eller lekar för bröllop och bröllopslekar. Finns massor

  • Hemligt ( fast inte längre)

    Häng en "uppdragsbok" runt halsen på blivande bruden där ni skrivit in lite olika uppdrag hon ska utföra under dagen och kvällen.
    Här får man ju gå efter hur bruden är men några exempel:
    -Klippa kalsongmärken
    -Bjuda upp till dans; tango, bugg osv
    -bli bjuden på paraplydrink
    -Få personer att fylla i kärleksråd till hur man får ett långt och lyckligt äktenskap
    -Hon ska ta kort på vad för henne är; kärlek, vänskap, hennes/deras ålderdom osv

    Ja man kan ju hitta på hur mycket som helst egentligen...
    Lycka till!

  • Princess L

    Jag är också i behov av idéer eftersom jag planerar min systers möhippa just nu! Hoppas på lite fler förslag :)

  • drömland

    Alla ställer sig i en ring, helst där det finns andra som kan se det... på stranden eller så.. hehe. alla ska ställa sig på knä för att tillbedja gudarna WA, TAFO och LIAM:

    WA är guden för luften vi andas.
    TAFO är guden för livet och fruktbarheten.
    LIAM är guden för jorden.

    Så, nu ska alla be, dvs sträcka upp händerna i luften för att sedan gå mot mitten och sedan mot marken samtidigt som man säger gudarnas namn högt. Instruktionen är att man ska be tills man får en uppenbarelse.... det brukar ta en liten stund, och uppmuntran kan behövas....

    Har ni fattat den än? Uppenbarelsen?
    What A Fool I Am!

  • Lischen

    Vi hade tre möhippor på raken för tre år sedan. Vi försökte hålla ngt slags tema genom varje; western, raggare och 80-tal.

    Western-tjejen fick dansa can-can för lunchpengar, skjuta lerduvor och dansa line-dance (både line-dance o lerduvor testade vi allihopa). Under tiden fick hon en engångskamera med 24 kort och en lista med 24 ord (typ äktenskap, ringar, kärlek, lycka, make, brud...) som hon skulle fotografera. Bilderna hon tog använde vi på bröllopsfesten som en fotoutställning.

    "Raggaren" fick gå runt på stan och leta upp 12 snygga bilar som hon skulle posera runt, på, bredvid... i 12 olika outfit's som vi packat ner i förväg. Vi tog kort och satte sedan ihop till en kalender som vi gav hennes make på bröllopsmiddagen. Se'n spelade vi paintball allihopa. På kvällen klädde vi ut henne till (manlig) raggare och gick på logdans. Hysteriskt roligt faktiskt!

    80-talisten fick bl.a. spela in en video till Anna Books "ABC" på Göteborgs gator, som klipptes ihop o visades på bröllopsmiddagen.

    Viktigast på en möhippa enligt mig; att bruden har roligt och att man lägger uppdragen under hennes "pinsamhets-gräns" och att man gör saker tillsammans allihopa.

  • lillalyckan

     


    drömland skrev 2009-07-07 20:53:42 följande:
    Alla ställer sig i en ring, helst där det finns andra som kan se det... på stranden eller så.. hehe. alla ska ställa sig på knä för att tillbedja gudarna WA, TAFO och LIAM:WA är guden för luften vi andas. TAFO är guden för livet och fruktbarheten. LIAM är guden för jorden. Så, nu ska alla be, dvs sträcka upp händerna i luften för att sedan gå mot mitten och sedan mot marken samtidigt som man säger gudarnas namn högt. Instruktionen är att man ska be tills man får en uppenbarelse.... det brukar ta en liten stund, och uppmuntran kan behövas....Har ni fattat den än? Uppenbarelsen? What A Fool I Am!

    Fick mig att tänka på en lek som vi utsatte en grupp på säkert 30 pers. för.
    Snigelleken
    Alla får ett varsitt djur på en lapp. Mycket hemligt vilket djur man fått. Lekledaren står i mitten av ringen som alla bildar genom att hålla varandra i händerna. Lekledaren läser upp en "saga" som handlar om en massa djur. När man hör sitt eget djur nämnas måste man sätta sig ner så fort som möjligt. De som står bredvid ska göra allt för att hålla uppe personen som försöker sätta sig ner. Därför håller alla händer. Kruxet är att alla har fått samma djur; snigel
    Mycket roligt för de som tittar på att se hur löjligt beredda alla är och sen hur alla kastar sig på marken samtidigt, mindre kul för stackarna som "leker".


  • drömland
    lillalyckan skrev 2009-07-08 01:07:37 följande:
      Fick mig att tänka på en lek som vi utsatte en grupp på säkert 30 pers. för.Snigelleken Alla får ett varsitt djur på en lapp. Mycket hemligt vilket djur man fått. Lekledaren står i mitten av ringen som alla bildar genom att hålla varandra i händerna. Lekledaren läser upp en "saga" som handlar om en massa djur. När man hör sitt eget djur nämnas måste man sätta sig ner så fort som möjligt. De som står bredvid ska göra allt för att hålla uppe personen som försöker sätta sig ner. Därför håller alla händer. Kruxet är att alla har fått samma djur; snigel Mycket roligt för de som tittar på att se hur löjligt beredda alla är och sen hur alla kastar sig på marken samtidigt, mindre kul för stackarna som "leker".
    Den har jag också lekt, tycker dock att den kan vara lite farlig då man kan slå sig rejält...
  • lillalyckan

     


    drömland skrev 2009-07-08 09:34:57 följande:
    Den har jag också lekt, tycker dock att den kan vara lite farlig då man kan slå sig rejält...

    Det gäller ju att välja sitt underlag Och man kanske inte behöver kasta sig allt vad man kan, då får man nästan skylla sig själv lite


  • drömland

    jovars... gjorde den iofs på högstadiet... vi skulle ställa oss på knä, och de andra höll armkrok. Det gick ju ut på att man skulle klara att ställa sig på knä... många av oss satsa allt! med onda knän som följd...

Svar på tråden En tråd för roliga lekar.. :)