• saralissa

Slott i Skåne?

Vi vill gärna ha vår bröllopsfest i Skåne. Vilket är ert favoritslott?
    Behöver tips och inspiration. Tack!

• Svar på tråden Slott i Skåne?
  • Annie998

Vrams gunnarstorp. Helt underbart och jag vet att de hyr ut till bröllop. Ligger ca 2-3 mil utanför helsingborg. Sen är där sofieroslott som ligger omgiven av en stoooor trädgård. Osäker dock om de hyr ut till bröllop. Lycka till med letandet!

• alisha

Det finns massor av fina slott i Skåne. Vi var runt och tittade på olika i höstas när vi började planera vårt bröllop. Jag kan inte hitta hemsidan som min man tittade på, men på Wiki har de också en rätt bra samling.

sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_slott_och_herres%C3%A4ten_i_Sk%C3%A5ne

Vi gifte oss på Örenäs slott för 3 veckor sen. Det var underbart fint! De har dessutom rimliga priser (och väldigt bra service). Jag ska lägga upp några bilder.

Andra som är fina är Trollenäs, Snogeholm, Sofiero och Häckeberga. Valet beror nog lite på vilken budget ni har...

• Lexmaja

Häckeberga slott! Utanför Genarp. Där de spelar in "Stjärnorna på slottet"..! Lite kul. Där e jättefint. De hyr ut till bröllop.

Kronovall slott! På Österlen, mellan Tomelilla och Brösarp. Fantastisk miljö.

Lycka till!

• Sundance

Där finns en hemsida som heter typ www.skanskaslott.se. Sök på "skånska slott" på Google annars. Jag gillar sofiero och har till och med sett att de annonserat i Bröllopsmagasinet så de arrangerar garanterat bröllop, vi pratade med dem inför vårt bröllop, men jag tror att de och Häckeberga är lite dyrare. Häckeberga skulle ha 50.000:- för att hyra slottet (alla rum också då iofs vilket kanske är bra om man har många övernattande) och då var inte mat och så inräknat. Till oss sa de att vi var tvungna att hyra hela slottet när vi var så många (60 st) och att med mat och dryck och allt så skulle det kosta 140.000. Men då fick gästerna dricka så mycket de ville. Lite mycket för oss dock.

Vi ska själva gifta oss på Ellinge slott i Eslöv nästa sommar. Jag tyckte det var mysigt och fördelen med dem var att man inte behövde ta alla mat och dryck genom deras slottsrestaurang vilket ju kan bli ganska dyrt. Har hört mycket gott om Bäckaskog slott också.

Svar på tråden Slott i Skåne?