• Mamli

Ang. secret box

Jag vill ge en secret box låda i morgongåva, har fått ett mail från en fotograf nu. Den första tjejen jag ville skulle göra de kunde inte men hittade 2nya.

Då kostar de 2700kr, inkl smink + 300kr om jag vill få håret fixat. Det är minst 3 ombyten och fotogarfier inne och utomhus. sen kunde man få korten på massa olika sätt.

Hur låter de? Är de normalpris?
    Borde jag fixa håret med?
    Vilka ombyten ska jag ha med mig?
    (Jag är tjock och har bristningar på magen, jag kämpar med vikten så vill vänta så länge som möjligt innan jag gör detta)
    Men hur långt innan kan jag vänta?
    Och hur ska man be om att få korten?
    Dessa alternativ fanns:
    Alt. 1. Ett svart Feliciaalbum mini med 12 st bilder i stlk 7,5x 7,5 cm
    Alt. 2. Ett album i stlk 18x20 cm med 8 st bilder monterade i ram
    (stlk. 10x15 cm) samt en förstoring i 20x30 cm eller album med 16 bilder i stlk. 10x15 cm men ingen förstoring.
    Alt. 3. 8 st lösa bilder i stlk 13x18 cm i en svart ask.

the wedding team heter dom tror jag, någon som vet om de är bra?? de är dom och jenny blad jag funderar på.

Ni som är lite överviktiga, vad har ni haft på er?

• Svar på tråden Ang. secret box
  • Mamli

jag trodde ju att de skulle vara bilder i en svart pärm typ. så man kan bläddra igenom bilderna uatn att fingra på dom hela tiden

vill inte redigera bort för mycke, jag vill att de ska vara jag. men nån torselett hade jag tänk. men tre ombyten! behöver två idéer till..torselett och trosor.

torselett med stay up o trosor? kanske bara trosor...men då är jag ju inte fin från nån vinkel..kanbske ligga ner och hålla för brösten..

tänkte jag kunde ha hipster trosor...vit spets eller så.

Men hur lång tid tar de innan man får bilderna?

• Mamli

2veckor, tack

jag tänkte också ha de, men kanske kommer ha nån underklänning på mig.

1 torselett med stay ups och hipster...gud va dum mja komemr känna mig! allt bara kommer hänga över!

2 bröllopsnatts negligen?

3 underkläder.

• Mamli

12bilder är ju bra, men de är otroligt små!
    och monterade i ram förstår jag inte alls, kan inte se de framför mig ens. så de får väl bli alt 3 med lösa bilder.

• Mamli

16bilder! wow så många vill ja ha

Nä, de är för hans skull,m och jag tror ju inte de letar vinklar där man ser att de hänmger över
    jag kör på de tre sakerna jag skrev. gud vad roligt!
    men de räcker att jag gör de en månad innan bröllopet?

• Mamli

jag har mailat dom och frågat när jag borde göra de så vi hinner.
    Det känns faktiskt jätte kul, har velat göra de länge så han får fina kort men tycker de är pinsamt att posa inför honom.
    Det här kommer bli perfekt, kommer vilja förstora upp alla och hänga upp överallt, haha

• Mamli

Nu har jag mailat med båda fotografer.

Den ena tar 2700inkl sminkning, +300för fixa håret.

Den andra tar 2500 + sminkning 650kr.

Ska man låta dom sminka? Blir de finare då?

• Mamli

nån som har erfarenhet av the wedding team eller jenny blad?
    skiljer bara 1-200kr när man får både smink och hår fixat

Svar på tråden Ang. secret box