Svärmor
Jag är bara så arg, ledsen, besviken :S
Vi håller på att planera vårat bröllop, visserligen en bra bit kvar dit...men vi har börjat så smått.
Vi vill hålla det hämligt enda tills inbjudningarna går ut, men har varit tvugna att berätta för mina föräldrar då vi vill ha bröllopet och festen vid sjön vid mina föräldrars sommarstuga (som de håller på att renovera)
Jag har tyckt det kännts fel att mina föräldrar vetat om det men inte min m2b föräldrar, så jag har sagt att vi borde nog berätta för dem oxå...Min älskade har skjutit lite på det, men så i söndags var vi ute och åt med dem, så då tyckte vi det va lämpligt.
Vi berättar och de blir jätte glada. Vi lägger stor betoning på att vi inte vill gå ut med det utan vänta tills vi skickar inbjudningarna... de är med på det och svärmor säger nått i stil med "nä det är klart"
I onsdags pratar min m2b med sin mamma, som då berättar att hon pratat med sin brorsfru i halmstad (hennes bror är dålig) och kläcker glatt ur sig att hon berättade för dem att vi ska gifta oss nästa sommar.
Hon lyckades alltså hålla våran stora dag hemlig i en enda dag. Det är inte sant. Frågan är ju nu vilka mer hon berättat för, vilka kommer få veta innan vi skickar ut inbjudningarna om knappt ett år. Jag kan inte besrkiva hur besviken och ledsen jag är.
Vill ju oxå gärna berätta för hela världen, men känns roligare att överraska o så förstör hon allt.
Hon vet inte ens vilka vi ska bjuda, eller vilket datum vi har tänkt... =(
Sorry för långt inlägg, men känner mig bara sååå nere. Har ingen lust att forsätta planera...
Vad gör man nu =(