• källerudd

Svärmor

Jag är bara så arg, ledsen, besviken :S

Vi håller på att planera vårat bröllop, visserligen en bra bit kvar dit...men vi har börjat så smått.

Vi vill hålla det hämligt enda tills inbjudningarna går ut, men har varit tvugna att berätta för mina föräldrar då vi vill ha bröllopet och festen vid sjön vid mina föräldrars sommarstuga (som de håller på att renovera)

Jag har tyckt det kännts fel att mina föräldrar vetat om det men inte min m2b föräldrar, så jag har sagt att vi borde nog berätta för dem oxå...Min älskade har skjutit lite på det, men så i söndags var vi ute och åt med dem, så då tyckte vi det va lämpligt.

Vi berättar och de blir jätte glada. Vi lägger stor betoning på att vi inte vill gå ut med det utan vänta tills vi skickar inbjudningarna... de är med på det och svärmor säger nått i stil med "nä det är klart"

I onsdags pratar min m2b med sin mamma, som då berättar att hon pratat med sin brorsfru i halmstad (hennes bror är dålig) och kläcker glatt ur sig att hon berättade för dem att vi ska gifta oss nästa sommar.

Hon lyckades alltså hålla våran stora dag hemlig i en enda dag. Det är inte sant. Frågan är ju nu vilka mer hon berättat för, vilka kommer få veta innan vi skickar ut inbjudningarna om knappt ett år. Jag kan inte besrkiva hur besviken och ledsen jag är.

Vill ju oxå gärna berätta för hela världen, men känns roligare att överraska o så förstör hon allt.

Hon vet inte ens vilka vi ska bjuda, eller vilket datum vi har tänkt... =(

Sorry för långt inlägg, men känner mig bara sååå nere. Har ingen lust att forsätta planera...

Vad gör man nu =(

• Svar på tråden Svärmor
  • Aleta

Be din m2b att omedelbart säga åt henne att ringa till sin brors fru och tala om att det var hemligt och att hon egentligen inte fick berätta det.
    Sedan får hon lova att inte säga det igen.

Tråkigt med folk som inte kan bevara ett förtroende.

• roodeberg

Du får vara irriterad för den bristande respekten. Men frågan var, vad man gör nu. Ingenting, fortsätt som vanligt. Hemlisen är ute och du har ingen aning om vilka som vet, så betrakta det som om ingen vet förrn du blivit bevisad motsatsen. Alltså du säger ngt först om någon frågar dig och inte tvärtom.

Diskussionen om svärmors agerande är en annan sak. Man kan alltid hoppas att hon inget illa menade utan bara blev så exalterad att hon bara var tvungen att säga något till någon.

• källerudd
    Aleta skrev 2009-05-28 14:30:42 följande:
    Be din m2b att omedelbart säga åt henne att ringa till sin brors fru och tala om att det var hemligt och att hon egentligen inte fick berätta det.Sedan får hon lova att inte säga det igen.Tråkigt med folk som inte kan bevara ett förtroende.
    [/citat]

Jag tänkte faktiskt själv ringa henne och förklara hur besviken jag är...men känns lite som allt är förstört...el nä det är klart at allt inte är. Men det är liksom vår grej... :S
    roodeberg skrev 2009-05-28 14:32:39 följande:
    [citat]
    Du får vara irriterad för den bristande respekten. Men frågan var, vad man gör nu. Ingenting, fortsätt som vanligt. Hemlisen är ute och du har ingen aning om vilka som vet, så betrakta det som om ingen vet förrn du blivit bevisad motsatsen. Alltså du säger ngt först om någon frågar dig och inte tvärtom. Diskussionen om svärmors agerande är en annan sak. Man kan alltid hoppas att hon inget illa menade utan bara blev så exalterad att hon bara var tvungen att säga något till någon.
    Nä det är klart jag få ju "vänta" och se...men känns sååå tråkigt :S Jo antagligen var det väl så, men hon får gärna prata hur mycket hon vill med mig om det..Jag vill ju oxå helst skriva till alla JAG SKA GIFTA MIG..men jag kämpar så känns så tråkigt att hon skulle avslöja det...och efter så kort tid =(
  • källerudd

oj blev lite fel i föregående inlägg, men ni kanske hänger med hur det hänger ihop

• ToastmasterMarie

Förstår precis dina känslor man är så glad och vill själv berätta men håller på det för det är mysigt och vill överraska alla. Och så går någon annan och berättar och man kan inte bli riktigt ilsk på personen men man retar sig. Man vill inte att det ska förstöra själva känslan och vet att det är kanske in så stort men har man själv gått och burit på det så känns det som andra skulle klara av det mer än en dag.....

Vi vill också ha det så att när inbjudan går ut ska de felsta få reda på att vi ska gifta oss. Vi står nu i valet om vi skall berätta det för m2b mamma eller inte då vi vet att hon har jättesvårt att hålla tyst men kommer bli ledsen om vi inte berättar innan.

• Birana

Neh, det är väl inte så farligt att hon sa det. Tänk positivt, hon var väl så glad över det att hon var tvungen att berätta. Min svärmor är lite likadan. Var lycklig över att de är glada att ni ska göra det.

• källerudd
    Birana skrev 2009-05-28 20:45:27 följande:
    Neh, det är väl inte så farligt att hon sa det. Tänk positivt, hon var väl så glad över det att hon var tvungen att berätta. Min svärmor är lite likadan. Var lycklig över att de är glada att ni ska göra det.
    Jo jag försöker tänka positivt fast för mig är det en stor grej. Jag ville verkligen att det skulle bli en överraskning för alla i början på nästa år... men som sagt kan ju inte göra nått nu...men känner mig lite depp över detta :S Har ju ingen lust att delge henne mer angående planering...
  • källerudd

Träffade svärmor igår och hon sa inte ett ljud om detta, hon var precis som vanligt. Trots att min sambo konfronterat henne med att jag både var/är arg och lessen för att hon gjort så..

....trodde nog nästan jag skulle fått ett litet förlåt el iaf något litet som tyder på att hon ångrat sig, men inte...

*suck*

Svar på tråden Svärmor