Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Brudbukett av endast kallor

Det är olika hur man jobbar och vissa anser att det ändå är en specialbestäällning som tar extra tid i anspråk, inte minst vd beställning och hndling och sådant. och det ligger en hel del i det. Det är sällan det är så "bara" som brudarna vill att det ska vara.

Andra räknar lite annorlund och tar bara för minutrarna de står och binder, och då blir ju 300 mycket.

åtrigen andra resonerar precis som många andra hantverkare, att man får betala per PÅBÖRJAD timme, och då blir det ju minst en timme (ofta runt 300-400 kr) oavsett om det tar en kvart eller en halvtimme eller en hel timme.

Men ta den som inte tog 300 då?

• passionsblomman

Nej du har inget att be om ursäkt för! Inte alls!

Klart olika företagare jobbar olika och klart att saker ser olika ut ur kundperspektiv och företagarperspektiv också.

OCH så klart att man ska fråga och kunna få veta vad man egentligen betalar för.

(det kan ju också vara så att någon tar lite betalt för arbete, men har en generellt högre prisnivå på sina blommor. Du vet, gungor och karuseller...)

Lycka till med din bukett!

Jomika skrev 2009-05-28 20:42:36 följande:
    Ok, ja så kan det förstås vara. Båda sa ju dock att de var tvugna att specialbeställa blommorna.Ja, självklart kommer jag hellre att köpa samma bukett där de inte skulle ta 300 kr extra för att sätta ihop buketten. Tyckte bara att det var konstigt att det kunde skilja så och undrade varför, men nu förstår jag att de kanske tar betalt på olika sätt.Sen ber jag om ursäkt för om jag det kanske är mer arbete bakom att binda ihop dessa blommor än vad jag förstått, eftersom jag inte är kunnig inom området ser det i mina ögon ut som om man bara satt ihop stjälkarna och lindat ett sidenband om.
Svar på tråden Brudbukett av endast kallor