Inlägg från: vigsel09 |Visa alla inlägg
  • vigsel09

September 2009 del 4

Hallå!
    Vi gifter oss den 5 sept i Sthlm.
    Jag har också köpt mina skor på Matildas fest som någon skrev.
    Hämtade min ljusrosa skor i går och blev så nöjd!!
    De sitter perfekt och den rosa färgen är exakt som vi ska ha.

• vigsel09

Jag har frågat kyrkan och det är ok att kasta ris där, så vi ska ha hjärtformat ris i organzapåsar som ligger i en vit rottingkorg.

Vi ska ta våra foton innan hade vi tänkt och visst jag kan tycka att det är lite synd att vi ser varandra innan men men nu blir det så.

Vi ska ha vigsel kl 14.30 i kyrkan och sen färdas alla till festlokalen där de som vill även sover över.
    Vår bästa kompis har en porschecab så vi ska få åka i den till stället.

vi har två små barn så alla barnvakter är ju på bröllopet så en av våra underbara "fröknar" på sonens dagis ska vara barnvakt, känns jättetryggt!

Ska någon av er byta till gemensamt namn?
    Jag ska byta till min sambos och nu kom pappret från skatteverket och det stod - Anmälan om efternamn har inte gjorts..så nu har det väl blivit något fel.
    Tydligen ganska så vanligt om man läser här på BT.
    Jaja, får väl ringa dit.

• vigsel09

Vi ska ha vita bröllopsbakelser med en rosa ros och ett grönt blad på varje med smak av cholkad, mums, sen är det en liten tårta åt oss att skära i.

• vigsel09

StillÅ - var bor du i Sverige?
    20 kr, guud va billigt, tycker jag allstå..har kollat runt massor här i Sthlm och de flesta ta 60-65 kr/ bit..rena rånet att själva tårtan ska kosta över 4500 kr, men va ska man göra när man vill ha bakelser och inte hittar några billigare..

Är det nån som bor i Stockholm som vet någon som gör goda bröllopsbakelser för mindre än 60 kr/ bit?
    Tacksam för svar!

Svar på tråden September 2009 del 4