Inlägg från: Tindre |Visa alla inlägg
  • Tindre

September 2009 del 4

Ja va sjutton, jag kastar mig väl in här också.
    19/9 är även vårt datum, anledningen till att det blev just då var för att den fotograf som vi ställt in oss på bara kunde den dagen. Giftemål i södra dalarna med fest på närliggande myspys hotell som egentligen är liite för litet, men vi klämmer in oss och hoppas på det bästa. Ännu har bara en tackat nej och fem har inte svarat, osa i början av juli.

Jag har börjat fundera på vilka psalmer vi ska ha (för blivande skiter högaktningsfullt i det ) och är lite inne på "guds kärlek är" och en av 199 eller 201, men det är ju riktiga sommarsånger... är det någon av er som pratat med präst/kyrkomusiker om detta och kan råda mig om man "får" ha dem i september?

• Tindre

Jo, vigselpsalmer finns det inte så många som jag fastnat för heller.. mest för att psalmerna faktiskt ska vara "allsång" men har man inte hört dem innan blir det ju bara ett mummel... Så hoppas att vi får köra med sådana som folk känner igen.

Vi föll pladask för Camilla som ska fota oss. Hon har en sån grym blick för detaljer och de jag har varit i kontakt med som har blivit fotade av henne säger att hon får folk att slappna av framför kameran. Något som kan behövas eftersom jag alltid får ett urfånigt "påklistrat" leende när jag fotas.

Vi har en kompis som är jätte duktig på att fotografera, men dels vill vi bjuda honom som gäst och dels vill vi inte "riskera" att bli besvikna på bilderna. Är det en kompis som fotograferat och resultatet inte blir som vi tänkt oss är det ju lite svårt att "skälla" på honom. Inte för att man får igen bilderna, men relationen kanske hade kunnat bli lite konstig... Så vi väljer att betala.

• Tindre

Hennes hemsida är adorafoto.com
    Där kan du se lite av hennes bilder.
    Hon utgår från Falun och tar knappt 5000 kr för halvdag, dvs porträttfoto innan/efter vigsel i två timmar, fotograferar i kyrkan och minglet efterråt. Dessutom man kan boka henne mer eller mindre om man vill.
    Vi är så nöjda med att vi lyckades få henne, men naturligtvis finns det ju fler bra fotografer i vårt avlånga land.
    Var ska ni gifta er?

• Tindre

Hennes hemsida är adorafoto.com
    Där kan du se lite av hennes bilder.
    Hon utgår från Falun och tar knappt 5000 kr för halvdag, dvs porträttfoto innan/efter vigsel i två timmar, fotograferar i kyrkan och minglet efterråt. Dessutom man kan boka henne mer eller mindre om man vill.
    Vi är så nöjda med att vi lyckades få henne, men naturligtvis finns det ju fler bra fotografer i vårt avlånga land.
    Var ska ni gifta er?

• Tindre

Sorry för dubbelposten, var lite snabb på knappen.

• Tindre

Malle - jag blir så himla arg när jag läser sånt här. Och uppenbarligen händer det ganska ofta här på BT eftersom man kan läsa det då och då i trådarna. Den enda frågan vi har fått var om min brorsas vuxna plus-dotter (dvs hans frus från ett tidigare förhållande) också var bjuden trots att hennes namn inte stod med. Där kände vi oss lite elaka eftersom vi bjöd resten av familjen, men vi kände också också övertygade om att hon inte kommer bjuda oss på evenutellt bröllop, så känslorna var relativt snabbt övergående.
    Säg som det är bara - Vi har inte mer plats! Det är ganska svårt att argumentera mot det.

Carola - jag är antagligen hur o-pk som helst nu men - wow. Jag tror inte att jag skulle klara av att leva i ett "öppet" förhållande utan att bli enormt svartsjuk på att han har sex med någon annan. Men läckert om det funkar för er!

• Tindre

*humm* ursäkta meningsuppbyggnaden i ovanstående inlägg... hjärnan har redan tagit semester.

• Tindre

Vacker konst att hänga upp på väggarna? Parfotografering/familjefotografering av duktig fotograf?
    Presentkort på något ställe där man kan trycka ut kort (kommer ni antagligen vilja göra efter bröllopet)
    Kurs i matlagning (tillsammans då såklart!) eller kurs inom något ni är intresserade av men inte skulle unna er?
    Abonemang på ekolåda/matkasse? Kul grej som man inte heller unnar sig direkt.
    Det finns ju så mycket!

• Tindre

Inte kalla fötter, men konstant fjärilar i magen och en liten röst i huvudet som säger; "du vet väl att du borde..."
    Gör som alla andra här inne - skriv listor listor listor och bocka av, delegera och jobba dig igenom. Kom ihåg att det ska bli världens fest och bästa dagen i ert liv!

Svar på tråden September 2009 del 4