Inlägg från: Malle09 |Visa alla inlägg
  • Malle09

September 2009 del 4

Hej,
    Rätt ny här och vi ska gifta oss 19/9. När jag läser vad ni gjort så känns det som vi ligger mil efter.
    Nu får vi allt skärpa till oss. Vi har boakt det mesta som ska bokas men sen har vi smådetaljer så som dukning, fixa festhäftet, placeringskorten mm.
    Vi har OSA 1 juli för att få allt klart innan semester hade vi tänkt.
    Ha en trevlig sommar och lycka till alla!

• Malle09

Hej,
    är lite ledsen i dag då vi fått många klagomål på vår gästlista. Vi har valt att bjuda "varsin" kusin som vi umgås med och sen skippa resten.
    Men nu klagar de att deras barn inte är bjudna (22 år o neråt).
    Hu gör man för att alla ska bli nöjda? Vi är inte miljonärer och församlingshemmet är inte så stort. (Max 80 st och vi är 75)
    Det är ändå VÅR dag men det känns inte bra det här.
    Skulle alla kusiner med respektive bjudas blir det minst 14 till + 2 bebisar.
    Ville bara skriva av mig lite!

• Malle09

tack för era fina ord. Vi har nu pratat om detta ordentligt med de inblandade och det visade sig att våra kusiner inte bryr sig särskilt mkt om de är bjudna eller ej utan det är deras föräldrar som tycker si eller så.
    Nåja, vi har iaf förklarat och de accepterar.
    Och så till en helt annan sak, jag vill ha röda skor när jag gifter mig, men hittar inga med låg klack,runt 3 cm. Någon som har nåt tips?

• Malle09

Hej,
    Gifter mig oxå 19/9 och denna vecka har vi äntligen tagit tag i bröllopsplaneringen igen ordentligt så vi har nu: bokat bröllopsnatten, beställt näbbklänningar + kläder till våra barn, betalat blivandes kläder, beställt löpare och dekorationer + annat smått och gott. (ringar, klänning, frisör, smink mm är klart sedan tidigare)
    Det vi har kvar är alla trycksaker så som festhäfte etc samt lite mer planering av själva dagen med tider och så samt har vi inte heller bestämt vilka in och utmarcher eller psalmer och sånger vi ska ha.
    Alltså har vi att göra....

Svar på tråden September 2009 del 4