Inlägg från: Tösabita |Visa alla inlägg
  • Tösabita

September 2009 del 4

Hej allihopa!

Här händer det massa nu hela tiden. Roligt att se.

Vi kom hem ifrån Frankrike igår. Vart nere och inhandlat vin och champange. Härligt att ha det färdigt.

Hindersprövningen låg här och väntade när vi kom hem så nu är det kirrat också.

Har börjat få in svar på inbjudningarna nu. Spännande, har dock även fått första klagandet över gästlistan. Jaja, sånt man väl får räkna med men det är ändå irriterande.

Måste ta tag i underkläder och skor till mig nu i veckan så att sömmerskan kan fixa det sista på klänningen.

MyochErlend - skulle också vilja veta vad det var som var så bra med festen på bröllopet ni var på. Vill ju att alla ska ha roligt så tar gärna emot lite idéer.

• Tösabita
    emertin skrev 2009-07-01 13:52:25 följande:
    Klagandet på gästlistan?! Från vem då?!Hur lång tid tog det innan ni fick hem hindersprövningen?
    En släkting till min sambo som tyckte att deras son skulle bjudas också. Vi förstår inte varför. Vi umgås inte, träffas max 1 gång om året. När han gifte sig för 3 år sen var vi INTE bjudna.
    Bara så irriterande att folk ska börja ifrågasätta med en gång.

Tog ca en vecka att få hem hindersprövningen. Snabba var de.
  • Tösabita

Bara två månader kvar! Hjälp vad tiden går fort. Nu börjar jag få panik.

Vi blir ca 60 gäster på middagen. Tror jag i alla fall. Förvånansvärt få som svarat på inbjudan ännu.

Funderar på musik och psalmer i kyrkan. Vad ska ni ha?

Cookie27 skrev 2009-07-06 07:16:58 följande:
    Vi kommer (förmodligen) dansa vals till en lugn version av Metallicas "Nothing else matters". Fast det beror på om vi lyckas lära oss vals tillräckligt bra innan det är dags =)
    Vi ska också dansa vals till den. Sambon blev överlycklig när jag talade om att den gick i valstakt så det var ett enkelt val.
  • Tösabita

vi köper interrailkort och satsar på att få se en del av östra Europa.

Hur ska ni göra med bordsdekorationer? Står helt still för mig i det området just nu och skulle verkligen behöva lite inspiration.

• Tösabita

Arwent skrev 2009-07-08 21:05:43 följande:

Det är precis samma här. Jag försöker hinta om att jag absolut inte vill klä ut mig eller göra andra pinsama grejer. Men de vill inte lyssna på det örat! Jag hatar verkligen att göra bort mig...
    Samma för mig, hatar det verkligen. Sagt till min syster att jag inte vill göra pinsamma saker. Vill hellre köra gocart, spela paintball, åka ribbåt och sådan saker.
    Får väl se vad det blir när det väl är dags. Spännande är det i alla fall. Börjar gå upp för en att det faktiskt kan ske när som helst nu.
  • Tösabita

Igia - klänningen blir super.

Angående underkläder så införskaffade jag mig en korsett. Sitter perfekt. Funkar inte med "bara" axelbandslös-BH till mig då jag har 75DD, behöver lite mer stöd. Ett plus också att man får snygg hållning med en korsett.

Klänningen är hos sömmerskan som ska sy in den lite.

Idag löste sig vårt största problem. Serveringen! En kompis mamma ställer upp och tar med sig några väninnor. Hon jobbar som lärare på restaurangskolan så hon bör kunna sin sak. Problemet är bara vad man ska betala dem? Hur gör ni andra?

Tvingade på sambon hans kläder igår. Har inte sett dem sen vi var i affären och handlade. Han blir så stilig! Gud, jag kommer grina massor när det är dags....

Svar på tråden September 2009 del 4