Inlägg från: Ellani |Visa alla inlägg
  • Ellani

September 2009 del 4

Vi kläckte idén i helgen om bröllop i sept!
    Ska se hur vi får ihop det med planering & kyrka. Funderar på att ha ett litet med närmsta släkt & sedan åka iväg med våra föräldrar en vecka någon stans. Har en dotter på 8 månader, så perfekt & ta med farmor/farfar & mormor/morfar som barnvakt!

Alla tips mottages tacksamt!
    ska ta o ringa kyrkan imorgon o se om det överhuvudtaget är möjligt!

• Ellani
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-07 22:24:03 följande:
    Åh, inte bara jag (vi) som ev. är sent ute Nu funderar ialla fall sambon på det (det är vad han säger ialla fall) Men jag vågar inte hoppas för mycket.
    Det gäller att passa på innan de ångrar sig
    Nästa sommar är vi REDAN bjudna på 3 bröllop & så ska vi nog försöka få en liten till. Vill inte va gravid eller nyförlöst när jag gifter mig! Så det får nog bli i höst ändå, om vi får ihop det. Borde gå då vi inte vill ha stor fest direkt i anslutning. Tar det kanske till sommarn istället med stor grillfest för alla kompisar så det blir lite lättsamt. Mannen vill inte sitta & le åt en massa tal han tycker är pinsamma...
  • Ellani

Möhippa, ja. Vet inte hur mycket vi ska berätta då vi vill ha ett litet bröllop & kommer troligen ta med våra föräldrar utomlands en vecka istället Troligen grekland & thassos. Kollat runt idag både med resa & kyrka. Så det verkar bli den 5/9, men inget bokat ännu. Bara preliminärt....
    Men liten myskväll hoppas jag de blir med mina flickor iaf, även om det inte blir någon bröllopsfest!

• Ellani

Japp, då var det bokat & klart!
    Vigsel 5/9 och resa till Grekland - Thassos 9/9 med våra föräldrar. Ska bli mysigt o komma iväg lite med dem, de träffas så sällan (bor 80 mil från min sambos föräldrar) Så har vi lite barnvakt med till vår dotter på 10 mån!
    Vi kommer nog ha champange & tårta/kaffe efter i all enkelhet, alla som vill får komma, senare på kvällen går vi ut & äter med närmsta släkten på mysig restaurang!

Så nu har jag lite att stå i...
    Tips på bra ställen att kika klänning på?
    Andra tips mottages tacksamt!

• Ellani

Idag har jag köpt klänning, så det kan prickas av Sköööönt!

Kan inte välja infattning till min enstensring, de infattningar jag funderar på ligger i mitt galleri, tar gärna emot synpunkter! Ringen ska vara en enstens med vitguld. Ringen blir 2,5 mm bred & diamanten är 4,25 mm. bara infattning jag inte bestämt... 6 eller 8 klor med den mer klassiska, eller den jag hittade som var med 4 lite bredare?

Sen är ringar, kl'nning, präst & kyrka klart!
    Återstår... resten

• Ellani
    thildamy skrev 2009-07-21 22:50:45 följande:
    ditt galleri syns inte....
    Sådär, nu bör det funka!
  • Ellani
    emertin skrev 2009-07-27 09:24:30 följande:
    Ska iväg till en butik i Sundbyberg när sambon vaknat, vår son har fått för sig att man inte behöver sova mer än en timma i sträck på nätterna så vi är lite möra idag. Bävar lite inför natten innan bröllopet, jag kommer att se ut som ett lik om vi inte får sonen att sova
    Vi har bokat hotell 2 nätter, natten innan bröllopet & bröllopsnatten! Tänkte likadant, så vår dotter som då är 10 månader får sova 2 nätter med mormor & morfar!
  • Ellani
    carolaj83 skrev 2009-07-26 20:55:20 följande:
    var på ikea idag och köpte lite tallrikar, glas o tillbringare till bröllopet och knoppa lakanen var slut igen*suck*
    De skulle inte komma in på minst en månad i GBG sa de till mig... Har en kompis osm gifte sig förra året, de hade klätt alla stolar med de, hon kanske vill bli av med några kom jag på nu....
  • Ellani
    alltidvi skrev 2009-07-28 12:08:45 följande:
    i kungens kurva fanns en hel pall, så förhoppningsvis har de kanske kommit in lite tidigare?
    Man kan ju hoppas, var där i fredags...
  • Ellani
    september2009bröllop skrev 2009-07-28 16:11:06 följande:
    va på IKEA Bäckebol (GBG) igår och där fanns knoppa lakanen...
    Tack tack! Han sa till mig att de inte skulle komma på en månad minst, och att de var slut i hela södra Sverige! Han kanske inte hade alla lakan i lådan
  • Ellani

Nu börjar det lossna lite! Skönt

Fixat musik till kyrkan, två tjejer som sjunger o spelar, äntligen valt in&utgångs musik
    Hotell bokat, ringarna beställda, ska provas på måndag
    Mannens kläder, tårta & fotograf är väl det största som är kvar.
    Hoppas vi fixar mannens kläder i em!

Hoppas alla har de fint i regnet....

• Ellani

september, låter ju helt perfekt!
    Vi bestämde oss så sent för bröllopet, så jag tror inte de hinner få ihop något, då mina barndoms kompisar är lite utspridda i landet, träffade några idag, hade haft hippa för en annan igår!

Vi har kvar
    * Mannens kläder
    * Sy upp och in min klänning
    * Fotograf (något tips kring Tjörn/Stenungsund)
    * Tårta, tips även här!
    * Vigselprogram
    * Blommor
    * Champange, prova & välja sort
    * En sång till efter vigselakten

+ en massa små saker, som jag inte ens kommer på, är för trött nu!

Hoppas alla haft en fin helg & fått planeringarna frammåt!

• Ellani
    september2009bröllop skrev 2009-08-05 19:42:21 följande:
    Truddilutt och malevi är ni både boråsare??? trodde nästan jag va själv här....
    Jag är med Boråsare!!
  • Ellani

Presenter, ja! Har INGEN aning om vad vi önskar oss, men man måste ju tydligen det
    Vi har redan bokat resa tillsammans med våra föräldrar (som vi bjuder dem på) 4 dagar efter bröllopet, så pengar känns inte ok. Inte resepresentkort heller, då resan är betald o med små barn vet man aldrig när det blir tillfälle igen

Andra förslag? Serviser, bestick o skålar i all ära, men d känns lite tråkigt....

• Ellani
    Tindre skrev 2009-08-07 15:15:44 följande:
    Vacker konst att hänga upp på väggarna? Parfotografering/familjefotografering av duktig fotograf?Presentkort på något ställe där man kan trycka ut kort (kommer ni antagligen vilja göra efter bröllopet)Kurs i matlagning (tillsammans då såklart!) eller kurs inom något ni är intresserade av men inte skulle unna er?Abonemang på ekolåda/matkasse? Kul grej som man inte heller unnar sig direkt.Det finns ju så mycket!
    Bra tips, det där med konst har vi funderat på! Ekolåda har jag tänkt på innan, men inte som present, det var bra!
    KOm gärna med fler idéer, nog fler än oss osm har svårt att komma på
  • Ellani

Nu var jag "hippad", de kom igår & hämtade oss tidigt. Med sig hade de mina föräldrar som skulle ta Iris. Så hon är på Tjörn med dem, ska strax åka & hämta henne, ska få liv i sambon först....
    Aldrig vart ifrån henne såhär länge, lääääängtar efter henne!!

Vi var i en mysig park först & åt picknick, jag fick byta kläder under hela dagen & ta kort i olika poser som ska bli en kalender till Erik, haha. SÅ jag fick på mig brudklänning, olika underkläder, ligga på en fäll i röda underkläder & tomteluva ,bikini & stå i vatten mm mm.
    Sen åkte vi till en äventyrspark ( www.upzone.se/ ) och klättrade högt upp i träden på backar, åkte linbana, balanserade på små vajrar. Jäklar vad roligt, men faan vad svårt. Idag känner jag att jag har muskler jag inte visste fanns.... Och ett gäng härliga blåmärken
    Sen åkte vi på spa, hade det lite mysigt & duschade, ansiksbehandling o gjorde oss redo inför kvällen, då vi var hos en kompis & grillade, där vi även mötte upp killarna!
    Vi avslutade med en runda på krogen, inte många jag känner längre inser jag, (kan bero på att jag börjar bli gammal)

Har haft en toppen toppen dag, så himla mysigt!!

Hoppas du får din hippa,, om det inte blev igår tesshjärtafred!!!

• Ellani

5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

Svar på tråden September 2009 del 4