Inlägg från: FruKråka |Visa alla inlägg
  • FruKråka

September 2009 del 4

Hej, hej!

Ny i denna tråden!
    Vi gifter oss den 12 september
    Bestämde oss i april, eller...maj definitivt för att det blir septemberbröllop så vi har en hel del beslut att fatta och saker att hinna med innan den stora dagen om ca 3 mån.

En fråga:
    Vad ska ni ha för skor? Någon som har bild eller tips på inköpsställe?

Har varit i sex olika butiker och antingen var de inte sköna, fanns inte i rätt färg eller storlek eller så var klacken för hög (jag är 1,78 och det räcker bra )

Kan man ha en öppen tå eller är det för kallt i september? Äsch, att en sån liten detalj kan betyda så mycket? Haha

• FruKråka

Hej!
    Jag hoppar också in på ett hörn här. Vi gifter oss den 12 september!
    Våra inbjudningskort ska postas imorgon! Sent, men vi har räknat på budgeten in i det sista och funderat på om vi ska skjuta på det ett år trots allt, då jag är föräldraledig och då blir ekonomin ansträngd. Men vi vill gärna gifta oss och har fått en slant av föräldrarna så nu blir det en liten bröllopsfest trots allt.
    Har läst ikapp en del och det slog mig när jag läste om svensexan här ovanför:
    Undra om vi kommer att få någon svensexa/möhippa med så här kort varsel? Det tar ju ett tag för kompisarna att spåna på idéer och bli överens. Och nu är det ju semestertider?
    Nåväl, jag skulle önska att man kunde gå på spa samt ut och äta, tillsammans med nära och kära!

• FruKråka
    september2009bröllop skrev 2009-07-15 15:14:34 följande:
    Idag har jag varit och gjort provuppsättning.. Så nu blir det nog ett typ pärldiadem istället Sen märkte vi även att lockarna som gjordes med den större locktången inte höll alls lika bra. Tur att man gör provuppsättningar.. Förstår mig inte alls på de salonger som inte har det utan bara konsultation före...
    OJ! Vilken tur att du fick en provuppsättning så du hade möjlighet att se hur din tänkta frisyr skulle bli och vad som funkar/inte funkar!
    Hoppas du blir nöjd ändå trots att det inte blev som du tänkt dej.
  • FruKråka
    MyochErlend skrev 2009-07-15 16:02:11 följande:
    //t 130 har svarat och 110 kommer :)
    Vals ska här dansas,,får se hur det blir med kurs annars får vi lära oss via Youtube.. ngn anna som gjort det ?? ;
    Oj vad härligt, då har ju ganska många ändå svarat. Det är väl alltid någon som glömmer av.

Vals får vi nog lära oss via mamma tänkte vi oss, men finns det någon tutorial på Youtube?Värt att titta på då kanske.
  • FruKråka
    september2009bröllop skrev 2009-07-15 16:50:37 följande:
    Ang vals så ska vi ta två privatlektioner men vi har tränat lite grundsteg här hemma efter att tittat på youtube
    Vad söker man på då? Vad heter vals på engelska?
  • FruKråka
    FruKråka skrev 2009-07-15 17:41:48 följande:
    Vad söker man på då? Vad heter vals på engelska?
    Hittade själv, sökte på First dance
  • FruKråka

Haha! Ja jag hittade en hel del nu när jag sökte på "dansa vals" på svenska också, men jag är så van att söka på engelska eftersom de flesta sakerna är märkta med engelska titlar för att så många som möjligt ska hitta dem när de söker antar jag.

• FruKråka
    stl48 skrev 2009-07-16 22:03:12 följande:
    Tjohoooo!Äntligen har jag hämtat min klänning! Två nya bilder i galleriet. Lite stor över bysten och lite lång men det ska fixas till i september Köpte minsann skor också, sitter med de på, måste ju gås in i tid
    Åh, vad fin den var klänningen! Kikade i resten av galleriet också, gillade verkligen dina inbjudningskort och håruppsättningen också!
  • FruKråka
    Arwent skrev 2009-07-16 19:15:16 följande:
    Hej på er!Statusrapport från oss:Vigselprogram klart...ska godkännas av prästen också.Festprogram fixar värdparet, skönt det kändes jobbigt.Konsultation med frissan klar. Kändes bra.Provmake-up på onsdag, ska bli så roligt.Däremot skulle brudgummen prova ut sin kostym som han ska hyra men de hade stängt hela juli. Vi som hade tänkt göra det på semestern....Annars är det mycket logistik som jag känner att jag inte har koll på. Vem kör tårtan till lokalen? Vem tänder machallerna? Vem lockar dotterns hår?Få nog fundera lite på det.
    Ojoj, vad du legat i. Och visst är det mycket smådetaljer som man inte tänkt på som måste lösa sig. Tårtutkörning har jag inte ens tänkt på! Tack för påminnelsen!

jag ligger efter känner jag! Vigselprogrammet har jag bara börjat med i huvudet s a s. Ska ringa runt i morgon och fråga en kompis om hon kan läsa en vers och min brorsdotter om hon kan sjunga. Festprogram ska vi nog inte ha något.
Svar på tråden September 2009 del 4