• ElinK

September 2009 del 4

Hej september brudar! Jag ska gifta mig 19/9 och hoppar gärna in i tråden med er. Ser att ni hunnit prata en hel del och jag har försökt gå tillbaka och läsa i kapp men det är för mycket. Ser att ni pratar mest mat, men hur är det med blommor? Jag vill ha något i lila och champagne. Men jag undrar om det är högsäsong på någon blomma då eller om allt måste beställas.

• ElinK

Mirfak- det var massor med bra förslag! Jag ska börja googla och kolla upp alla blommor du skrev om. Det känns bättre att komma lite förberedd till floristen, så man vet lite vad man tycker om och vad man inte alls gillar. När vi skulle kolla på ringar hade jag inte spanat ett dugg innan, så jag var inte klokare när vi åkte där ifrån. Det lärde jag mig att inte var så poppis hos min blivande. Har kommit på att om hela bröllopsplaneringen ska gå så smidigt som möjligt med honom, är det minsta möjliga antal affärer som gäller!

• ElinK

Har det blivit så att dom nu förväntar sig en inbjudan?

emertin skrev 2009-06-16 09:09:27 följande:
    Jag berättade för min chef (i förtroende trodde jag) att jag ska gifta mig i september, och nu har hon berättat det för resten av mina arbetskamrater!!!!! Sur är jag
  • ElinK

Västerås brudar, försökte starta en annan tråd men fick inga svar. Vi hade bestämt vart ifrån vi skulle ta maten. Sen beställde jag från det stället när jag skulle ordna catering till jobbet, och det var FLOPP! Den jag pratade med kunde nästan ingen svenska, jag fick inte fram att det finns folk som inte äter gris så det var griskött med. Fick inte utforma menyn något alls. Bad om varm mat, fick bara kall. Dom tycktes ha en färdig meny, dom inte kunde ändra på något vis.

Har någon tips på vart jag ska kolla upp god catering mat?

• ElinK

Gosbruden, tack jag visste inte ens att det fanns en sån..eller..hm kanske låter lite bekant

• ElinK

Kan hon ha något i er temafärg?

carolaj83 skrev 2009-07-24 11:11:56 följande:
    min mamma vill att jag ska följa med och leta kläder till henne, vilket jag gärna gör, men varken hon eller jag har en susning om vad hon ska ha på sig....vad ska era mammor ha?hon vill inte ha någon festblåsa men samtidigt något väldigt fint, hon är ganska kort och lite rund, HJÄLP
Svar på tråden September 2009 del 4