Inlägg från: påtiden2009 |Visa alla inlägg
  • påtiden2009

September 2009 del 4

Hej på er alla i tråden! Jag tänkte hoppa in här om det är OK.
    Jag ska oxå gifta mig i september (12/9) men jag är inte så långt kommen i planeringen och börjar känna mig lätt stressad...

• påtiden2009

Vi har inte alls kommit så långt som ni andra i tråden. Jag har nog inte förstått förrän nu att det faktiskt krävs planering att fixa ett bröllop :)
    Vi har iaf bokat kyrka, festlokal och cateringfirman ska vi beställa av i veckan. Annars har vi samma problem som de flesta verkar ha - varför kan folk inte bara svara om de tänker komma eller inte? Jag har också det klassiska problemet med sura släktingar (de är naturligtvis sura för att jag inte har bjudit vissa i släkten).
    Jag får göra ett race i veckan och boka fotograf, hår&smink och blommor. Jag hinner nog det är ju hela 6 veckor kvar...

Hur har du/ni andra gjort med underhållning på festen?

Vi har en ganska liten lokal och vi funderade på att ha en person att spela fiol/dragspel/nyckelharpa eller något annat roligt (litet) instrument. Det kanske f.ö. är någon som känner en folkmusiker eller motsv i Blekingetrakten?

(Hoppas inlägget blir rätt nu, det är första gången jag svarar på ett inlägg)

Igia skrev 2009-07-31 09:03:34 följande:
    Välkommen!Vad roligt! Hur långt har ni kommit?
  • påtiden2009

Varning för gnälligt inlägg...

Vad man blir ledsen när ens val att inte bjuda vissa personer i släkten får till resultat att en tredjedel av släkten bojkottar bröllopet. Det är svårt just nu att känna att jag får vara glad för att jag ska gifta mig. Jag fick just reda på att mitt gudbarn inte ens kommer...Supertrist..

Slut på gnället.

Nu till klänningen. Jag har det problemet att klänningen är lite för kort. Vad tycker ni, ska jag satsa på att sy till en kant på yttertyget eller på innerkjolen? Eller någon annan lösning?

carolaj83: det låter kul med lagtävlingar. Vad hade du tänkt dig för tävlingar? (Jag har också funderat i sådana banor)

Svar på tråden September 2009 del 4