Inlägg från: MaLevi |Visa alla inlägg
  • MaLevi

September 2009 del 4

Hej!

Verkar som de flesta har varit med ett tag men jag hoppas det är ok för mig att titta in lite då och då här i tråden
    Har en del som jag är lite i senaste laget med och behöver lite hjälp med...

Vi ska gifta oss borgligt den 9 september med närmaste familj och släkten. Den 12 september kommer vi att ha bröllopsfesten för vännerna.
    Vi löste det så pga att vi annars inte har barnvakt och våra absolut närmaste vänner bor på annan ort och kunde bara komma till helgen.

Maten lagas på plats på lördagen av personalen som vi hyr lokalen av men vi får komma med förslag på vilken mat vi vill ha. Det enda jag kan komma på är potatisgratäng, kyckling, rostbiff, någon sås.

* Ringarna är ordnade och kommer i mitten av augusti.
    * Festlokalen bokad, maten INTE bestämd.
    * Vigselförrättare bokad, men platsen INTE bestämd.
    * Alla papper är i ordning.
    * Efternamnet är valt.
    * Manikyr bokad.
    * Klänning INTE hittad (Hjälp!!!) Vet inte om traditionell el inte...
    * Bröllopstårta, både till ons & lörd INTE bestämt vem som gör.
    * Mannens kostym är färdig.
    * Alkoholen till festen är klar.
    * Vickningen på onsdagen är klar, förutom tårtan.
    * Kommer att ha ett snacksbord på lördagen med olika godissorter, INTE fixat ännu men har tänkt ut vilka olika sorter.

Vet inte om jag fick med allt eller om jag har glömt något. Ni får gärna hjälpa mig

Det börjar dra ihop sig. *Fjärilarna börjar hopa sig i magen, men på ett bra sätt*

• MaLevi

Hoppas att det är ok att skriva av sig lite i denna tråd eftersom jag oxå kommer att gifta mig i september (9/9)

Igår hittade jag min klänning, gissa om det släppte en stor sten från mitt bröst. Jag gick med väldigt lätta fötter ut ur butiken. Jag är så nöjd och höll mig till min budget och allt.

Nu ska jag bara leta korsett i min storlek och jag såg på tidigare inlägg att det är fler än jag som har lite större storlekar. Jag provade en korsett i brudbutiken i stl 75E och dden var helt ok men den kostade 800 kr. Men hittar jag ingen annan tills det är dax för att prova och sy upp klänningen så får det bli den.

Bor i närheten av Örebro så alla tips om affären som har korsett mottages med varmt välkomnande

• MaLevi
    Trudilutt skrev 2009-08-05 08:54:49 följande:
    Jag hittade BHn på Change i Borås. Superbra service och allt! Den kostade 430 kr. Men det var halva priset om man blev medlem i deras klubb! Och den sitter verkligen toppen. Jag som aldrig har kunnat ha axelbandslös BH innan, var ju säker på att korsett va grejjen för mig, men INTE DÅ! =D
    Ska kolla in butiken på måndag. Ska börja jobba igen och då är det lättare att prova, utan barn på släp
    Kan vara ett alternativ med axelbandslös!
  • MaLevi
    september2009bröllop skrev 2009-08-05 19:42:21 följande:
    Truddilutt och malevi är ni både boråsare??? trodde nästan jag va själv här....
    [/citat]

Tyvärr, inte boråsare. Jag bor lite utanför Örebro.
    carolaj83 skrev 2009-08-05 22:51:36 följande:
    [citat]
    påtiden2009 -har ingen aning om vad för lekar vet bara att jag vill ha något, har ide torka känns det somuch känner mig lite nere nu ikväll har en halterneck klänning som även går ner lite i ryggen, så vanlig halterneck bh funkar ju inte fick hem en kroppsstrumpa idag som jag hittade på halens och tyckte att den licksom plattade till mina "hängtuttar" blev verkligen skitfult...börjar fundera på korsett men undrar om de fungerar i ryggen, bläääää
    Korsett jag provade (när jag valde klänning) knäppte man väldigt långt ner på ryggen med 6 hakar. Så jag tror det finns varianter. Det gäller bara att hitta dom...
  • MaLevi

Någon som har en rolig idé på en bok som gästerna ska skriva i?

Den idé jag har är att göra lite av "En vän" bok.
    De får rita porträtt eller välja att sätta in foto (som vi tar från festen). Sen får de svara på några frågor ex
    Hur känner ni brudparet?
    Berätta ett minne av bruden?
    Vad tror du att de gör om 10 år?
    Osv.

Men hur kan jag göra detta? Vill ha en bok som håller att bläddra i och håller i många år. Så göra en själv blir svårt. Jag är inne på att skriva ut frågorna och klistra in i en köpt bok med hård rygg. Lite jobb men det är bästa lösning jag har hittills....

• MaLevi
    Igia skrev 2009-08-07 10:01:57 följande:
    Vi kommer förmodligen att köpa denna:www.adlibris.com/se/product.aspx
    Ingen som har denna bok redan och vet lite exakt vad som finns i den? Ska försöka kolla i den i bokhandeln så man vet lite hur det är upplagt mer än vad som stod i beskrivningen.

Men det låter som en bok som skulle passa!!!
  • MaLevi
    Cookie27 skrev 2009-08-12 07:15:31 följande:
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Cookie
    9 sept-29 dagar kvar-thildamy, MaLevi
    12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB
    19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent
    26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

Uppdaterade med mitt namn :)25 dagar kvar!!! Vad lite det kändes helt plötsligt!
    Uppdaterade oxå med mitt namn =)
  • MaLevi

Måste bara få skriva av mig lite.

Mina föräldrar är skilda och de går inte ihop så bra efter det. men nog trodde jag att de kunde komma överens 1 dag
    Min pappa kommer inte att komma på bröllopet Jag både förstår och inte förstår... Har berättat hur jag känner och allt men han står fast och kommer dagen efter på kvällen och firar mig och M2B. Men ändå... Ni förstår vad jag menar och känner eller hur???

Svårt att förklara för en pappa. Vi har ju inte super bra kontakt men jag är hans enda dotter och det är bara 1 ggr som jag gifter mig...även om det är ett borgligt bröllop men vickning efteråt så är det enda ett bröllop.

Svar på tråden September 2009 del 4