September 2009 del 4
MaLevi, Usch så jobbigt :(. Dagen efter är ju trots allt inte bröllopsdagen, en utav de allra största dagarna i ens liv. Klart man vill dela den med sin familj, sams eller osams. Tråkigt när folk inte kan hålla uppe skenet bara för en dag ens. Hoppas att det ändå blir bra!
...
Skriver in mig här, har tänkt göra det sjuttielva gånger, men det har inte blivit. Jag är 19:e "septembare" och i full rulle.
Just nu spricker budgeten totalt, folk som lovat saker tar tillbaka dem... bland annat min blivandes svåger som innan lovat att sköta hand om betalning för fotografering men sedan visade det sig, lååååångt efter vi gjort klart vår budget, att han bara skulle stå för hälften. Sen säger hans fru, dvs min blivande svägerska, att han tyckte minsann att det var konstigt att hon ville lägga ner pengar på oss när vi, som han sa "inte var villiga på att lägga något på hennes 40-årsdag", vilket absolut definitivt inte stämmer. Vi har sparat som dårar till bröllopet och hade inte råd att köpa en fotokurs till henne som vi hade tänkt, den skulle kosta 4000 kr, men tyvärr gick det verkligen inte. Nu la vi ner både tid och pengar (ca 3500 kr) på hennes födelsedag då vi planerade upp allting och betalade för henne hela dagen. Riktigt pissigt att folk gör så :(.
Samma svåger tror även att han ska komma på svensexan, något m2b absolut inte vill... Nästa nöt att knäcka.
Ena tärnan har varit arbetslös i nästan ett halvår och kommer troligtvis inte kunna komma på möhippan :(.
Tja, rörigt är det! Men kul också!! Vi ligger väldigt bra till i planeringen i alla fall och toastmadame (svägerskan) är superduktig!
Hej va långt det blev... sorry