Inlägg från: StillÅ |Visa alla inlägg
  • StillÅ

September 2009 del 4

När gästerna anländer till vår festlokal ska de bli fotade och skriva i en gästbok. De får även lite kex/snittar eller vad det nu blir, där utanför eftersom vi dyker på buffén med en gång när vi kommit. Alltså ingen förrätt.

Våra värdinnor har redan börjat jobba på för fullt. De har intervjuat oss för bröllopsbladet och jag vet att det kommer bli hur bra som helst! De är vana bröllopsvärdinnor och hittar alltid på något kul!

Åh, jag är så glad för jag har hittat en bagare i stan som kommer göra små bröllopsbakelser istället för tårta och vi förstod precis varandra när vi pratade. 20 kronor styck, så det blir billigare än en tårta!

Vad är det för papper man måste skicka in nu igen? Har helt glömt detta!

• StillÅ
    emertin skrev 2009-06-13 21:22:49 följande:
    hindersprövning och papper om att byta efternamn om ni ska göra det
    Tack!!
  • StillÅ
    carolaj83 skrev 2009-06-25 18:02:16 följande:
    några som gjort klart sina festprogram, som kan visa mig, behöver insperation
    Vi gör inte vårt program själva, det gör våra värdinnor. Men jag har gjort festprogram till tre andra bröllop :)
    Vad har du gjort hitills?

Jag har ingen aning om detta är vanligt men bordshockey kan man ha med. (skriv till mig så förklarar jag gärna)

"Ordningsregler"

Sånger

Bröllopsapotek

Intervjua brudparets föräldrar om brudparet och sätt in deras bröllopsfoto (om de nu är gifta)

Hur tänker de? Två alternativ och så får brudparet välja. Tex:
    Stad..............Land
    Disk............Tv-spel
    Sånt som är typiskt BP

Jag har mer. Skriv gärna så ger jag dig tips.

Själv är jag så nöjd o glad för jag var inne hos guldsmeden idag och provade ringen!! Den är jättefin! :)
  • StillÅ
    Bridemma skrev 2009-06-26 10:23:39 följande:
    StillÅ: bröllopsapotek? Låter spänannde...vad är det?
    Bröllopsapotek är små rim där man sedan tejpar en godis/tablett brevid.
    Här kommer rimmen:

Före sången: Halsen göres ren och fin, lämpligast med Bafucin

Valium: För att lugna dina kval, innan du ska hålla tal

Om något i ditt huvud trycker, du denna tablett rycker

Blir magen till besvär, finns en koltablett här

Vitamin: Här får du nytt krut, om kraften tagit slut

Ett lyckopiller för er med giftasgriller

Om din granne börjar käfta använd genast denna häfta (sätt dit ett plåster)

Om tanden är villig men köttet segt (tejpa dit en tandpetare)

Ha det gott allihop!
  • StillÅ

carolaj83: Hur ska ni lägga upp det med barnen på er bröllopsdag? Behöver någon av dem sova?

Vi har en son so m behöver sova på dagen för att orka med kvällen, men han ska ju också hinna vara med och ta fotona vid luchtid. Vigseln är kl 15 och då måste han ju vara utvilad, pigg och påklädd. Det är nog detta jag är mest nervös för när jag tänker på b-dagen.

• StillÅ
    carolaj83 skrev 2009-07-26 20:55:20 följande:
    var på ikea idag och köpte lite tallrikar, glas o tillbringare till bröllopet och knoppa lakanen var slut igen*suck*
    Man får verkligen kolla in så de finns hemma. Idag hade vi tur. Alla 15 lakan är inhandlade + ljuslyktor som jag ska smycka så snart glasstenarna kommer.
  • StillÅ

Sitter här och väntar på att prästen ska komma. Känns som att det närmar sig.
    Jag skriver inte så ofta här och ser att jag inte kommit med på listan. Vi gifter oss den 5 september och det känns som om det är endel kvar att fixa. Det där lilla extra!!

• StillÅ
    Rebellen75 skrev 2009-08-13 17:41:52 följande:
    [citat]
    Idag har vi träffat kantorn så nu vet vi åtminstone vad vi ska ha för musik i kyrkan.

Vad ska ni ha för psalmer i kyrkan? Sommarpsalm, eller är den förbi då?
    Finns någon "höstpsalm"? Vi har ingen aning och vill gärna ha förslag.
  • StillÅ

Tack för tipset. 411 blir nog med men den andra är svår. Vi får bestämma oss imorgon för nu vill jag göra klart kyrkobladet :)

Ingångsmusik blir Trumpet Voluntary
    Utgång Prélude ur Te Deum (den som spelades innan slalomåken på 70/80talet)

Solosånger
    Love av Lennon och Kärleken förde oss samman av Lundell.

Svar på tråden September 2009 del 4