Inlägg från: MyochErlend |Visa alla inlägg
  • MyochErlend

September 2009 del 4

ojoj-... 9 sider har jag nu läst ikapp...
    var på bröllop igår och det var så fint o ch otoligt rolig fest!!
    Hmm... det e en del kvar attt fixa alltså..
    jaja... vad e nästa steg ?? :)

• MyochErlend
    emertin skrev 2009-06-28 16:56:56 följande:
    Berätta om festen, vad var det som gjorde den så rolig?
    den var så avslappnad och mysig och inte så högtravande....
    Det var ca 70 pers. och alla tal flöt på bra... Det var blandat innehål i festen.. alllt i från tal till lek, till bildspel och sång...

I pausen så fick de som ville vara med och dansa ringlekar ute som t.ex. Lasse går i ringen...
    jättekul ide.. och det gjorde att det blev lägre tröskel att börja prata med de andra gästerna som du inte kände :)
  • MyochErlend
    carolaj83 skrev 2009-07-01 07:32:09 följande:
    jag drömde en natt att min sambo var borta ett tag under bröllopsfesten sen när jag hittade honom hånglade han med någon annan, viserligen lever vi i ett öppet förhållande men inte på vår bröllopsfest...tror att de både e nerver+att man just nu har huvudet fullt med bröllopsplanering och detaljer
    vad menar du med att ni lever i ett öppet förhållande ?? *nyfiken*
  • MyochErlend

Hej hej alla :)
    Nu var det evigheter sen jag skrev här inne..
    Saker går frammåt och det är 30 gäster som inte svarat ännu med bara 1 vecka kvar innan OSA datum.. men det tycker jag är ganska bra med tanke på att 130 har svarat och 110 kommer :)
    Ska bli kul :):)

Vals ska här dansas,,får se hur det blir med kurs annars får vi lära oss via Youtube.. ngn anna som gjort det ?? ;)

Annars ska göra sista fixen med bröllopsklänningen nu i veckan ..(är hemma hos mamma och pappa) och så.. blir nog bra detta här :)

Annars så börjar jag få lite panik för dessa häftena... hur tänker ni där ?? hur lång tid tog det att göra dem ??

Kram

• MyochErlend

heter det inte waltz helt enkelt ?? :)

• MyochErlend

Nu ligger min klänning ute i mitt galleri under starka bilder... Allt för att det ska vara lite svårare att ta sig dit ;)
    Säg gärna vad ni tycker :)

• MyochErlend
    thildamy skrev 2009-07-18 16:24:33 följande:
    Den var super fin!!!!
    [/citat]
    september2009bröllop skrev 2009-07-18 17:00:21 följande:
    [citat]
    Jättefin!
    Tack tack :) Jag längtar tills jag ska få ta på mig den igen :D
  • MyochErlend

hej hej hallå..
    sitter här med en lite smånervös känsla i magen...lite småstressad sådär...
    Vet inte varför..
    Det e en del småting som inte e fixat ..ganska många småting faktiskt...
    tycker det är så jobbigt när man inte får ett tydligt ja eller nej från människor.. Vi kan ju inte gå vidare förrän vi fått det..
    jaja... det blir nog bättre.

• MyochErlend

Jag känner mig lite nere... lite less och stressad...
    Jag är trött på alla MÅSTEN.. och känslan min säger att det är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT kvar... flera månader gärna.. Men mitt förnuft och vetskapen säger att den är 1 månad kvar...

Kalla fötter ngn ?

• MyochErlend

Jag känner mig lite nere... lite less och stressad...
    Jag är trött på alla MÅSTEN.. och känslan min säger att det är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGT kvar... flera månader gärna.. Men mitt förnuft och vetskapen säger att den är 1 månad kvar...

Kalla fötter ngn ?

• MyochErlend
    Igia skrev 2009-08-10 10:44:34 följande:
    Vad roligt att ni fått hippor tjejer!Själv har jag och sambon varit ute på sjön med min syter och hennes familj och min föräldrar hela helgen. Har bättrat på brännan ordentligt nu och inga ränder där det inte ska vara är det oxå
    så härligt :)
    Nu har jag ÄNTLIGEN fått hem min blivande man och idag går dagen i bröllopets tecken :) Vi skal planera.. köpa papper till festhäfte...delegera uppgifter - skriva listor - skriva mera lister.. Och sen har vi hört att min blivande svåger (också bestman) är i stan och då tänkte vi att vi kan gå å titta på bröllopskläder till dem idag för det behöver båda..tro mig ;)

Ser ut att bli en ganska mulen dag här i Oslo så då kan jagpassa på att göra en massa annat utan att ha "dåligt samvete" för att jag inte sitter i solen...skulle som sagt behöva det...

Ha en fin dag alla!!
  • MyochErlend

hej hej,,,
    Herr stress har kommit och besøkt mig också.. så nu så kænns det bara som att allt rullar på alltfør fort... Tack gode Gud før den felrækningen.. hjärtat åkte upp i halsgropen när jag såg den första räkningen.. :)
    Vi får støtta varandra...
    Stor solig kram

• MyochErlend

FÖRSTA TIDSUTKAST AV VÅR BRÖLLOPSDAG 12/9 (alt är ca tider)
    10.00: Frisör + sminkning
    14.00: Vigsel
    15.00:Roskastning, Puss på trappan
    15:15 Vi åker till Rottneros Park för fotografering
    15:45 Fotografering
    16:45 Vi gratuleras av gäster på väg in i spegelhallen
    17:00 Vi sätter oss och äter förätt
    17:15 Tal av mamma och pappa till My
    17:30 Tal av mamma och pappa till Erlend
    17:45 Varmrätt
    18:15 Erlends tal till My
    18:30 Mys tal till Erlend
    18:45 Dessert
    19:00 brudtärnans tal till My
    19:15 bestmannens tal till Erlend
    19:30 PAUSE
    20:30 Bröllopsvals
    20:50 Första inslag till kaffen (1 inslag = ca 10 min)
    21:30 Kaffe och tårtbuffè
    22.00 Kaffedelen med spex och tal fortsätter….

vad tror ni om det ?

• MyochErlend
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-14 10:42:06 följande:
    My, vet du om talen?
    [/citat]
    ja... grejen är att här i Norge så är det Etikett att förldrar och brudparet och följe håller tal.. Så det e de fasta punkterna under middagen... Jag vet att han ska hålla tal men inte hur... :)
    emertin skrev 2009-08-14 11:37:40 följande:
    [citat]
    MyochErlend - Blir det inte lite segt för gästerna om det är två tal åt gången? Att sitta och lyssna i 30 minuter är länge....
    ja jag förstår gott ditt poäng men ofta är inte talen så långt som en kvart och sedan så är ofta de talen som är under middagen de talerna som är mest "intressanta" för de är av de personer som är närmast brudparet... (så tycker iaf jag under bröllop som jag har vart på) De är strukturerade och mitt intresse hålls uppe... Inget dö-snack och låååååååånga pauser.... + att 2 tal e inte så mycket åt gången.. tänk på vad som kan hända under kaffen...
Svar på tråden September 2009 del 4