Inlägg från: emertin |Visa alla inlägg
  • emertin

September 2009 del 4

TesshjärtaFred skrev 2009-06-15 15:41:42 följande:
    Nej jag har inte provsmakat men tänkte göra det i sommar. Det är kladdkakebotten, vaniljpannacotta och mjölkchokladmousse. Vit choklad runt och så bär på toppen. Mums! Klänningen såg jättefin ut. Köpte du den på Matildas? Ser ut som om bilden är tagen där. Jag har beställt min klänning genom henne.
    Ja den är från Matildas! Vilken koll du har!!! Det var en av dom hon hade i lager, jag är alldeles för feg för att våga beställa, vill titta och klämma och känna innan jag bestämmer mig
  • emertin

TesshjärtaFred - Hur ser din klänning ut?! När får du den?! *nyfiken*

• emertin
    ElinK skrev 2009-06-15 20:10:01 följande:
    Hej september brudar! Jag ska gifta mig 19/9 och hoppar gärna in i tråden med er. Ser att ni hunnit prata en hel del och jag har försökt gå tillbaka och läsa i kapp men det är för mycket. Ser att ni pratar mest mat, men hur är det med blommor? Jag vill ha något i lila och champagne. Men jag undrar om det är högsäsong på någon blomma då eller om allt måste beställas.
    Bra fråga, det har jag inte ens tänkt på.... Funderar också på lila blommor. Får se vad floristen säger, hade inte tänkt ringa dit riktigt ännu dock.
  • emertin
    Cookie27 skrev 2009-06-15 21:05:04 följande:
    Jag ska ha rosa rosor (Aqua heter den jag kollat på, finns i mitt galleri). Sen blir det lite olika vita blommor som jag inte funderat ut ännu. Fast brudbuketten blir endast rosa rosorna. Jag känner att vissa saker har jag en jätteklar bild över hur jag vill ha och på andra saker är jag helt förvirrad! Som tur är ska min mamma komma och hälsa på nästa vecka, hon är bra på detaljer :) Min m2b är förstås med i planeringen men inte på samma sätt som jag känns det som. Jag är väl mer fanatisk antar jag :)Vilka får ni hjälp av? Är er m2b lika inblandad och engagerad som ni är i allt?
    Min stackars blivande är väldigt stöttande och gullig men han orkar absolut inte sitta och leta och fundera och tjata som jag gör
  • emertin

Jag berättade för min chef (i förtroende trodde jag) att jag ska gifta mig i september, och nu har hon berättat det för resten av mina arbetskamrater!!!!! Sur är jag

• emertin
    ElinK skrev 2009-06-16 10:38:25 följande:
    Har det blivit så att dom nu förväntar sig en inbjudan?
    Jag vet inte för jag har inte hunnit prata med dom ännu, men jag hoppas verkligen inte det....
  • emertin
    Igia skrev 2009-06-16 13:04:52 följande:
    Vi tar oxå mat från en catering firma och personal där oxå. Blommor har jag fixat med floristen redan och jag har mest sagt form och färg sedan får hon sköta detaljerna. Blir en brud, två tärn och tre cousager... 1800 totalt så det kändes som ett bra pris med tanke på jobbet de lägger ner.Vi ska ha bröllopsmöte om en dryg vecka med våra värdpar och toastmaster. Tänkte dela ut en del jobb åt de då så vi slipper Hoppas på att vår toastmaster vill göra festprogrammet så vi slipper det. Annars är det mest lite praktiska detaljer som ska fixas till dagen och under dagen.
    Det lät som ett bra pris! Vilken florist är det du anlitar?
  • emertin

Tindre - Det är ju prästen och organisten i varje kyrka som bestämmer men dom brukar inte vara så hårda. Tror att dom blir glada bara man kommer med lite vettiga förslag.

Jag tittar på dom psalmer som står som vigselpsalmer i psalmboken, men det finns inte så mycket att välja på tycker jag.

• emertin

Är det någon annan än jag som inte planerar att ha någon inhyrd fotograf?

• emertin
    delirious skrev 2009-06-17 10:35:20 följande:
    vi har inte tänkt det i alla fall...våran budget går till annat...Men vi vet inte hur vi ska lösa det än, för vi vill ju har foton på oss..Vi har själv en jättebra kamera, men det gäller ju att få någon hyfsad å fota oss då:)...Men OM det av någon anledning kommer finnas pengar över i potten, då blir det nog proffsfotograf...men som sagt troligtvis inte
    Vi funderar på att lägga 6000 kr på en digital systemkamera istället. Min syster är jättebra på att ta kort men hon ska ju göra så mycket annat i kyrkan... bland annat hålla reda på sin lilla dotter
Svar på tråden September 2009 del 4