• Igia

September 2009 del 4

Vad roligt!

Själv fick jag ett vykort för ngr dagar sedan där det stod: 19 september är snart här... Men innan dess...

De bygger upp förväntningarna kan man säga

september2009bröllop skrev 2009-08-02 19:09:04 följande:
    Igår blev jag hippad!!!! Fick en underbar dag med tjejerna.. Började med att sambon gav mig första ledtråden och sen fick jag leta ledtrådar i typ 1 timme tills jag kom fram till tjejerna och fick frukost och fick på mig ett par rosa kanin öron och ett linne som det stod 5/9-09 blir mitt liv underbart Sen åkte vi till GBG och hade 1 timme pole-dance! Snacka om att det krävde mycket muskler.. efter det blev det lite snabbmat och efter det bar det av på femkamp bestående av klättervägg, luftpistol, mekanisk tjur, bungyrunning och sumobrottning Sen bar det av till en av tjejerna där vi satt och tjötade lite strunt på balkongen och tog ett par cider. Där fick blev jag även ordning gjord för utgång med klänning och tiara Sen begav oss till stan. Där gick vi in på en restaurang som visade sig ha ett spa rum!!!!!! Så där avnjöt vi massa god mat, frukt och drinkar och badade bubbelpool.. helt PERFEKT möhippa enligt mig
  • Igia

Nu har jag fått bilder på testklänningen. Var nåt litet att ändra på annars är jag väldigt nöjd än så länge. Har lagt in bilder för den som vill se.

Vi har inte så mkt kvar. Ska köpa lite läsk och sånt men det gör vi när vi kommer upp till Sundsvall. Annars väntar jag på klänningarna och att träffa prästen...

• Igia

Tack!

Ja, det blir lite dyrt vissa saker men vi ligger förvånansvärt bra till i vår budget...

carolaj83 skrev 2009-08-03 10:38:08 följande:
    Igia-ser jättefin ut
  • Igia

Tack, blir nog bra när den är klar.

Underkläder blir ett projekt när klänningen kommer. Trosor är inte ett problem under den men jag behöver en ny axelbandlös- BH. Men det finns en del bra butiker här i stan som ska få sig ett besök

emertin skrev 2009-08-03 22:41:53 följande:
    Jättefina klänningar!!
  • Igia

Vi har fått hjälp med personal från cateringen så vi betalar våra en timpenning. Men det är redan bestämt hur länge de kommer att vara där så vi vet hur mkt...

• Igia

Blir jättefin!

Tror att dina bilder är tagna i samma rum som mina bilder

TesshjärtaFred skrev 2009-08-05 11:28:51 följande:
    Nu har jag fått provbilder på min klänning, den ligger i galleriet under starka bilder. Obs att det bara är provklänning, så tyget är inte det samma och den är skrynklig. Dessutom ska den kortas lite bak, rosetten ska bli lite större och rosetten ska vara champagnefärgad.
  • Igia

Nej från millys. Har bilder på min i mitt galleri. Ser ut att vara samma rum tycker jag

TesshjärtaFred skrev 2009-08-05 11:34:24 följande:
    Igia: Har du också beställt av Matildas fest?
  • Igia

Vad tråkigt. Jag har beställt från millys och det verkar som att det är från de hon oxå beställer...

Jag beställde en underkjol samtidigt men inte en med släp utan bara tyll. Har ett långt släp men vill kunna knyta upp det till dansen sen.
    Gillar du inte klänningen eller är det bara att den är för lång som gör att du ångrar dig?

emertin skrev 2009-08-06 16:43:26 följande:
    Hej tjejer. Vad har ni för underkjolar?Jag har en klänning med släp och funderar på om man kanske skulle haft en underkjol som är anpassad efter det?!Köpte min klänning på Matildas Fest och ångrar mig mer och mer för varje dag..... Jag köpte en av dom som hon hade på lager och hon kanske är tillmötesgående när man beställer en klänning genom henne men hon var inte speciellt trevlig när man köpte en klänning på rea.Klänningen är för lång och nu funderar jag på om jag verkligen har lust att lägga 500-1000 kr till hos henne eller om jag ska försöka sy upp klänningen själv, vad tycker ni?
  • Igia

Hmmm, klurigt. Men jag hade nog känt att det var viktigt att trivas i klänningen. Trivs man så blir man ju naturligt vacker. Du kan inte sälja klänningen då och köpa en ny till dig?

• Igia

Absolut! Det hänger mkt på snörningen... Min syster hade med snörning och det märktes tydligt på klänningen när jag fått till snitsen att den satt mkt bättre.

Du behöver ju bara lägga upp den i fram så du inte trampar på den och då blir det ju inte så "mkt" att sy...

emertin skrev 2009-08-06 19:30:26 följande:
    Jo det kanske jag skulle kunna göra... fast jag tror att jag kommer känna mig nöjd när jag fått hjälp att prova den ordentligt med underkjolen också. Jag snörde den ju själv och då blir det ju inte 100 bra.Har bett en kompis komma och hjälpa mig nästa veckan.Sen tror jag att jag ska ge mig på att sy upp den själv, tänkte bara sy för hand så att den går att lägga ner. Kan väl vara bra om man ska försöka sälja den sen tänkte jag.
Svar på tråden September 2009 del 4