• Nippran

någon med bröllopsplanering i göteborg som vill träffas? nr: 2

Svassar in...
    Skulle väldigt gärna hänga med på en av era träffar. Ni kan väl säga till när nästa träff ska ske.

• Nippran
    Carolina1979 skrev 2009-06-18 09:47:22 följande:
    Har ni förslag på ställen man kan ha sin bröllopsfest på, där lokal, personal, mat, dukar m.m. ingår i priset... (runt ca 900 kr/person)
    www.brygganunderbron.se
    Vi kommer att ha vår fest och vigsel där. Är man under 50 personer så tillkommer en lokalhyra på 5000 kr - förbetalas och återfås vid över 50 personer. Vi har valt ett billigare val med vårbuffén+brudskål+tårta (ex dryck) och det kommer att kosta 500 kr/person. Då ingår lokalen från öppningdax tills att de stänger kl 02, dukning, städning, personal (vet ej hur många), lån av musikanläggning. De kan lösa det mesta för er... inklusive att anlända med båt ;)
  • Nippran

Jag tror att jag också kan på onsdag, beror lite på jobbsituationen. Vart ska vi träffas i så fall?

• Nippran

Jag hinner tyvärr inte med att träffa er denna gång heller :( Hoppas att jag kan få följa med en annan gång!

• Nippran

Jag kan tyvärr inte då heller. Vi ska iväg på em för att tösen ska få ta hål i öronen och därefter så ska vi hem till vänner på grillparty :)
    Hojta till nästa gång igen...

• Nippran
    20090725 skrev 2009-07-26 12:28:09 följande:
    nu e det gjort!!!numera heter jag fru Edelbringhade en helt underbar dag igår, å allt va jätte lyckat...laddar upp några bilder senare idag eller imorgon... får inte bilderna från fotografen förrens vi kommtit tillbaka från turkiet, men mattias har några på sin telefon som blev jätte fina!
    Ett stort GRATTIS!!!
  • Nippran

Jag kan också i nästa vecka, dock ej må, on eller to em, men i övrigt kan jag :)

• Nippran

Det låter trevligt att vi kan bli några stycken :)

• Nippran

Någon gång efter kl 10 hoppas jag. Gillar att sova på morgonen :)

• Nippran

Kl 12 och Kafé Vanilj passar bra för min del :)

• Nippran
    anniv82 skrev 2009-08-07 16:06:01 följande:
    Hej kära vänner..Jag skall kolla om jag kan också..Återkommer när jag vet mera...
    Nja, du får allt bli frisk först...vill inte riskera min dag ;)
    Hoppas att du har kurerat dig till dess vännen! Kram!
  • Nippran
    linvinter skrev 2009-08-09 23:29:33 följande:
    Hej,Såg att du skulle ha borglig vigsel. Kan inte du ta med hur ni tänkt lägga upp vigslen? Vi skall också ha borglig och har inte riktigt någon idé om hur det skall bli.
    Vår vigselförrättare kommer hålla ett personligt tal utifrån det brev vi har skrivit till honom var för sig där vi talat om varför vi vill gifta oss med varandra.
    Grunden är i alla fall att vi står mer som ett traditionellt brudpar med följe. Vi kommer att ha ett bord med tre ljus, två lägre vid sidan om ett högre, tärna och marskalk går fram och tänder de lägre ljusen. Vigselförrättaren håller sitt tal och därefter startar han den långa versionen av ceremonin. Vi växlar ringar och han förklarar oss makar. Vi kommer då tända, från de lägre ljusen, det högre ljuset och tillsamman blåsa ut de lägre ljusen. Därefter tror jag att vi kommer lägga kyssen. Och sedan är det brudskål :)
  • Nippran

Jättekul att träffas! Det får vi göra om!

• Nippran

Nästa vecka har jag fullt upp med planeringen så då kommer inte jag. Gifter mig den 22/8 :)
    Men veckan efter bör jag kanske kunna träffa er en eftermiddag...

Svar på tråden någon med bröllopsplanering i göteborg som vill träffas? nr: 2