Inlägg från: lillabruden |Visa alla inlägg
  • lillabruden

Jag vill göra allt och hinner inget.... Vad göra?

Dammtussarna under sängen är bara änglarnas tofflor, så få inte dåligt samvete för att du inte städat (köpte den texten på en stryka på bild på tradera!)

TS, du beskriver mitt beteende också! Det är många som är så.
    Man vill så mycket, men tänk lite efter.....hur mycket är det som du _inte_ gör egentligen? Jag känner jämt att inget blir gjort fast jag gör allt hela tiden, sen när någon ställer frågan så börjar jag räkna upp allt som är gjort och det visar sig att jag faktiskt gjort massor!!!! Sen tar man ju på sig mer o mer hela tiden....

Men den långsiktiga lösningen är att säga det förbjudna ordet.... 'Nej'. När man är sån som gärna gör mycket så blir det automatiskt att folk vänder sig till dig. Ingen kommer att komma till dig och säga 'jag gör allt' när dem vet att du gör det åt dem.... Inte menat att dem utnyttjar, men det är människans natur att göra så.

Man måste kunna säga 'inte denna gången' och sedan släppa det! Det finns bara EN av dig, men uppgifter finns det oändligt av, ta hand om digsjälv först!!! Och gör inte du just det som behövs göras för stunden åt nån annan,ja då får dem väl göra det själva....

Ta hand om dig!!! Säg ifrån.

• lillabruden

oavsett vad man går för utbildning, kan man lika gärna bli en bra respektive kass lärare ändå, så nu har jag kommenterat det

Back to topic...

Alvastar, inget kul att ha det så men jag vet många som har det så som är under 25! Det är så frustrerande när t.ex mina föräldrar kommenterar att "vi unga" är för svaga bla bla, men jag tror att prestationsnivån har höjts också. Det kanske inte var samma tävling när dem var under 25, idag ska du välja ditt livs riktning när du väljer gymnasiet och helst ha kontakter så du får jobb och glöm för guds skull inte källsortera rätt, köpa rätt el och fair trade så att vi kan rädda planeten och gynna fattiga i andra sidan av världen..... Tänkte våra föräldrar på sånt när dem var 20 liksom?!

Jag har faktiskt känt mindre stress dem senaste 2 dagarna.... Dem största sakerna inför bröllopet är nu gjort iallafall, har möte med restaurangen imorgon o sen vigselförättaren den 15juni, sen är det mesta avklarat som jag kan ta i förväg... Ska bara informera folk om uppgifterna jag gett dem också
    men så känner jag migsjälv....jag kommer ju göra det också, ta del av vad dem gjort o sen komplettera med mitt, men om jag inte hinner så kan jag luta mig tillbaka o veta att det iallafall är gjort på något sätt

Svar på tråden Jag vill göra allt och hinner inget.... Vad göra?