Jag vill göra allt och hinner inget.... Vad göra?
emmibob skrev 2009-06-09 20:37:53 följande:
Förlåt TS: Nu till en helt OT inlägg, men jag måste bara kommentera detta inlägg!Vem är du Hammerman att totalsåga lärarutbildningen i Umeå??? Läser du på den själv eller? Tror inte det...Svar ja: själv är jag utbildad via lärarutbildningen i Umeå. Kommentarer som dessa gör mig galen! Jag är jättenöjd med min utbildning och tyckte den var allt utom "ett slappt tomteri". Som så många andra utbildningar blir även lärarutbildningen vad man gör den till, visst man kan skita i att läsa böcker, glida igenom seminarium men det kan man även göra på andra utbildningar. Jag tog min utbildning på fullaste allvar och satsade för att bli så bra som möjligt inom mitt framtida yrke!Läraryrket har idag så galet låg status. Vi är otroligt lågavlönade ( om man jämför med andra yrkeskårer som studerat 5 år)och de sista vi behöver är folk som förkastar det vi lagt tid, kraft och energi på att göra, studera till lärare. Så snälla, spara dina syrliga kommentarer och dra inte alla lärarutbildningar över samma kam.