• novia72

Neeej NU Tjejer får ni hjälpa mig!!! Förlossning imorgon, tack!!

Tipsa om allt ni har gjort för att få ut era bebisar!!

Jag har gett upp behöver lite uppmuntran...

BF imorgon!!

• Svar på tråden Neeej NU Tjejer får ni hjälpa mig!!! Förlossning imorgon, tack!!
  • mrsholm

Som det sagts innan tror jag det är krabaten själv som väljer. Min första bebis kom 9 dagar för tidigt o då gjorde ja inge speciellt, nästa tre dagar innan och tredje som de säger kommer av bara farten å gärna lite innan....han väntade sex dagar efter beräknad förlossning men kom inte ut ändå utan vi fick plocka ut han med snitt eftersom ja va totalt slut. Mest i psyket tror jag för ja va så inställd på att han skulle komma tidigt o snabbt=)

Jag vet att det är så fruktansvärt jobbigt att vänta men när allt är över kommer tiden innan vara den man minns å den kommer kännas såååå speciell. Tänk vad underbart...inom en snar framtid har du Er bebis i famnen!! Njut tillsammans med din sambo...kolla en film å somna i soffan. Eller det skadar väl aldrig att ha sex, för de lär ju dröja när bebis har tittat ut;)
    Den kommer start...

Lycka till!!

• NaemiNose

Men snälla nån. BF är bara ett ungefärligt datum. Man får faktiskt räkna med att det inte stämmer.

Det finns vissa saker här i livet som man inte KAN ha kontroll över, och detta är en av dem.

En förlossning startar när halten stresshormon är låg; det är därför de flesta förlossningar startar på morgonen, och det är därför som man som höggravid ska ta det lugnt och koppla av.

Barnet kommer ju ut när det är redo. Visst, för en del startar det inte ändå, och då får man hjälpa naturen på traven, men det är sällsynt. I annat fall så får man nog faktiskt bara acceptera läget och vänta. Som sagt: Man ska ställa in sig på att gå över det utsatta datum som man har fått. Att få barn är ingen exakt vetenskap.

• anna01

Puttsa fönster och gå ner för trappor, storstäda. Den berömda färdknäppen funkade med nummer 1, eller så var de bara ren tur

• spindeln
    novia72 skrev 2009-06-02 15:50:00 följande:
    SAnningen är den att den starkaste värk jag hade var för nån dag sen , när jag gick förbi en nyfödd som gräääättt....var tvungen att sitta ner t o m!Tack för tipset!!!
    När dina riktiga värkar kommer, då LOVAR jag att du INTE kan sitta ner under en värk...

Jag provade också massa saker för att få igång det hela: stark mat, promenader, sex... men sonen kom 9 dagar efter bf.
    Värkarna startade svagt en fredag morgon, slemproppen kom några timmar senare. Vi åkte till förlossingen på kvällen, men var bara öppen 2 cm så jag fick sovdos och sova på Förlossningsavdelningen den natten.

När vi skulle åka hem på lördagsmorgonen började värkarna när jag satte mig i bilen på sjukhusparkeringen. Men då var jag så grymt trött på det så jag sa att vi skulle minsann inte gå in på sjukhuset igen, utan vi åker HEM!
    Och det gjorde vi med.

Åkte till förlossningen på lördagkvällen igen, och 6 timmar senare var sonen född.
  • Aleta

Jag har hört att bara 5% av förlossningarna sker på beräknat datum.

• brud 090801

Ja det undrade min mamma med när hon fick reda på det. :)

passionsblomman skrev 2009-06-02 18:10:47 följande:
    hoppa studsmatta! Hur kommer man ens på det i nionde månaden!
  • Kirsto

En föreläsande barnmorska som jag lyssnade på sa åt oss på skarpen att INTE hålla på och kroppsarbeta. "Det hjälper inte ett enda dugg, det enda som händer är att du är slutkörd inför förlossningen" sa hon. Och jag tror faktiskt att hon har rätt. Försök vila istället! Min bäbis kom 10 dagar tidigt så jag slapp hela våndan med att gå över tiden, men jag tror faktiskt att det hade mycket att göra med att jag var sjukskriven innan pga problem med händerna. Min teori är att lugn och ro och mycket vila gjorde att adrenalinet (som motarbetar att värkarna sätter igång) var minimalt i kroppen.

• Mint

Min första dotter kom 5 dagar efter BF. Inga förvaningar, första värken kom kl 12 på dagen och hon är född 14.46.

Dotter nr 2 kom dagen innan BF. Inga förvaningar. Första värken kom kl 20.50 och hon är född 21.26 :-O Det gick undan!

Lycka till!

• passionsblomman

Jäklaranakka! .-o

Hann du ens till förlossingen eller födde du hemma?

Mint skrev 2009-06-03 09:47:35 följande:
    Min första dotter kom 5 dagar efter BF. Inga förvaningar, första värken kom kl 12 på dagen och hon är född 14.46. Dotter nr 2 kom dagen innan BF. Inga förvaningar. Första värken kom kl 20.50 och hon är född 21.26 :-O Det gick undan!Lycka till!
  • Mint
    passionsblomman skrev 2009-06-03 11:48:18 följande:
    Jäklaranakka! .-oHann du ens till förlossingen eller födde du hemma?
    Vi hann precis in på förlossningen så var det klart!
    Gillar min m2b:s kommentar när Inez låg på min mage: "Det där gjorde jag bra"
Svar på tråden Neeej NU Tjejer får ni hjälpa mig!!! Förlossning imorgon, tack!!