• 20090725

Är det försent?

floristen som skulle göra min bukett har hoppat av då hon skall åka utomlands, (en kompis till min bror) jag e absolut inte arg på henne, bara lite besviken eftersom ag litar på henne till 1000% när det gäller blommor! så nu måste jag ge mig ut för att hitta en ny florist!

men min fråga, Är det örsent att hitta en florist nu, vi har 52 dagar kvar till vårt bröllop???

• Svar på tråden Är det försent?
  • Imma

Det har jag svårt att tänka mig. Det beror kanske på hur stort jobb det är floristen ska utföra. Vi gifter oss den 27/6 och har fortfarande inte pratat med någon florist och jag är inte orolig än.

• 20090725

nä, det är inte direkt ett stort jobb (hoppas jag) bukettewn finns i mitt galleri! det e en ganska enkel bukett!

• Imma

Då är det nog inget problem. Jag tänker vänta till bröllopsveckan med att gå in till en florist. Dock har jag inte direkta önskemål om utseende, så floristen får relativt fria händer utifrån vad de har för blommor inne den dagen.

• 20090725

åhhh... det hade jag inte klarat av, även om jag tror att det hade funnits blommor till min bukett inne ( e inte noga med just den nyansen på den rosa bloman) men jag vill ha det klart så att jag vet att det bara e att hämta ut den!

• Imma

Jag är en person som lätt skulle kunna planera ihjäl mig och hamna i ett läge där detaljer blir så viktiga att jag inte lyckas njuta för fem öre över själva dagen och det som är riktigt "på riktigt". Jag ser det som ren terapi för min del att strunta helt i allt vad detaljer och färgmatchning heter.

• 20090725

exakt samma här! vi har ju rosa på massa saker, men de mesta är faktst olika nyanser, vissa saker e jätte ljusrosa å vissa mörk rosa, så det spelar ingen roll för min del vilken det b,lir, bara det blir samma på min å tärnornas blommor å gubbens corsage

• lecaroline

Jag var inne ca 10 dagar innan bröllopet och beställde mina buketter. Det var den tiden de behövde talade de om för mig.
    Så för sent är det absolut inte!!

Lycka till!!

• passionsblomman

Det är inte försent.

Däremot skulle jag råda dig att kolla dina olika butiker rätt omgående.

Inte för beställningen av blommorna, där räcker 2 veckor-10 dagar bra, MEN för att veta att de har TID med din beställning och bukett. Det är högsäsong nu, och det finns gränser för hur många brudar man hinner med till samma lördag.

Vissa har massor av bröllop, andra inte lika mycket. Så kolla det så vare sig floristen eller du behöver bli stressade!

Lycka till!

• 20090725

alla butiker här i närheten (linnestan) göteborg har semesterstängt den veckan, så nu måste jag åka ut å leta!

• lecaroline

Om du hehöver hjälp att leta så hojta. Finns ju mycket här inne i stan och de stänger ju inte hur som helst ...

Svar på tråden Är det försent?