Shit jag kommer aldrig få gifta mig...
Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år, och nu har vi börjat prata om förlovning. I samband med detta pratade vi för första gången om hur vi vill ha vårt bröllop...
Utan att tänka ett dugg på pengar så sa vi att vi vill bjuda ALLA, hela släkten och ha en jättefest i Uppsala. Det visar sig nu när jag kollar att det inte kommer bli billigt direkt...
Jag tänker mig en fest där "nån annan" står för mat och servering, man ska bara kunna njuta, och inte fundera på om allt går bra "bakom kulisserna". Bra mat och fin tårta och en kanonfest med bar till sj.pris efteråt.
Jag har ännu inte lyckats hitta nåt ställe i Uppsla som skriver ut på hemsida vad det kostar per person, men minst 1000 kr får man väl räkna med... Och med sambons stora släkt (hans pappa har 12 syskon med familjer tex...) så blir det en del pengar och gäster...
Nu har jag suttit och surfat lite och hittat ett ställe som ligger nästan här där vi bor, de tar 1500 kr per gäst, minimum 60 gäster... Dessutom MÅSTE man boka 20 rum för övernattning...
Jag trodde allvarligt talat inte att det var Så dyrt att ha ett stort bröllop. Nu har jag läst några trådar här på forumet (är sprillans ny medlem), och kommit fram till att vi nog får tänka om i våra planer...
Vi kommer aldrig att ha råd att lägga ut så mycket pengar till ett bröllop...
För min del är det okej, jag skulle nog kunna tänka mig ett mindre bröllop, men jag vill ändå att min släkt ska få komma (i jämförelse med sambon så har jag en TOTAL släkt på ca 30 personer...)...
Blä vad svårt det är!
Kan man ha en fest för den närmsta släkten och sen ha en fest en annan gång för "de andra"?
Sorry om det blev långt och klagande, ville mest ventilera lite...