Inlägg från: Karenli |Visa alla inlägg
  • Karenli

San Blas - barfota exotisk lyx i Karibien

Jag har nyligen kommit hem från San Blas i Panama där jag var några dagar tillsammans med min blivande på en "före- bröllopet- resa".

Det var den mest exotiska och fina upplevelsen jag haft. kristallklart vatten, sand mjuk som mjöl och fantastisk snorkling. Delfiner som lekte vid båten. San Blas är en skärgård av ca 400 paradisöar som ligger vid Panamas karibiska kust. Här bor man på små hyddor, har personlig kock och äter alla havets läckerheter. Rena paradiset!

Resan hit går i små flygplan och öarna har inte så mycket boende eftersom det mest är en småskalig eko-turism destination. Även om boendet var enkelt så var detta en otrolig barfotalyxupplevelse om du söker något genuint.

Karen

• Svar på tråden San Blas - barfota exotisk lyx i Karibien
  • Karenli

Hej Marjo,

Vi reste med Via Latina, vialatina.se/

De har ett litet bildspel på hemsidan där man ser hur det ser ut.

vialatina.se/inc/sanblasvideo.html

Vår resa kostade ca 16 000 någonting per person, två veckor med då var vi i Panama City, San Blas 4 dagar och på ön Contadora i Stilla havet (också väldigt vacker och grön). Det var roligt att kombienera stilla havet med Karibien i en och samma resa. Sedan kostade flygbiljetten till Panama 8700 kr. Så det hela slutade på strax under 25 000 per person totalt! Vilket var helt ok tyckte vi.

Jag tror att jag sett att det finns ett eller två andra företag som har resor till San Blas, men kommer nu inte ihåg namnet på dem. Vi var i alla fall väldigt nöjda med vår resa:)

Vi kollade när bästa tiden var för att resa (minst regn) och det var från januari till juli om jag minns rätt. Lycka till!

Svar på tråden San Blas - barfota exotisk lyx i Karibien