• mammahjärtat

Ångest, fotomiss...

I lördags blev jag fru och det var den mest perfeta dag. Vi trodde inte det var sant att vi hade sån tur med vädret. Allt var klockrent, fin vigsel, god mat, bra trubadur, superkul fest, vackra tal osv. Vi är med andra ord helnöjda.
    Men... Jag kan inte sova på nätterna för vi glömde att ta ett kort med jag och min man och vår son, det bara vänder sig i mage när jag tänker på det (vilket jag gör hela tiden). Vi har kort på vår son och självklart kort på oss själva, vi har också kort på oss och sonen och brudnäbben. Men inget på oss tre, vår familj!
    Hjälp mig komma över det här så jag kan njuta istället. Alla runtomkring är så glada och tackar för ett underbart bröllop och jag har hakat upp mig på det här...

Jag skulle ha skrivit en lista ill fotografen!
    Jag skulle ha sagt till om ett kort på oss tre!
    Jag skulle ha tänkt på det!

Usch, käner mig som världens sämsta mamma...

• Svar på tråden Ångest, fotomiss...
  • b2b09

Jag förstår hur du känner dig... men för att få lite perspektiv på det;
    Hur hade det varit om ni gift er innan ni fick barn?
    Eller om ni får fler barn, så finns ju ändå inte "hela" familjen med på fotot?
    Jag tror, att om du bara kan släppa det lite, så kommer du inse att det inte är hela världen...
    Dessutom har du ju kort på er alla, även om det även är en brudnäbb med. (förhoppningsvis är det en flicka som står er nära, så hon kan väl räknas som familj hon med?!)
    Sluta gräm dig, det finns ändå inget du kan göra åt det.
    Passa på att njut av att du har en underbar man och son i stället! I verkligheten!!
    Hoppas att du kommer över det. Kram

• mammahjärtat

Tack för peppningen! Vet att jag är fånig som tusan som hänger upp mig på en sån sak... Ville väl ha ett kort på familjen som tackkort, men du har ju rätt i att det blir orättvist mot eventuella kommande syskon =). Min man kom nyss med den briljanta idén att vi tar ett kort på oss från bröllopet och ett på hela familjen från bröllopsresan i tackortet, kanske kan funka.
    Undrar om det är PMS:en som spökar hos mig. Fattar inte varför jag inte kan släppa det här. Gjort är ju gjort.

• Igia

Hade skrivit att långt med BT är inte min vän idag.

Kan du inte be fotografen att klippa och klistra lite om ni fotoat digitalt? Då kan du iaf få en bild med bara er tre även om den inte är på riktigt... Man kan göra med digitala bilder nu för tiden.

Annars är det som b2b09 säger...

Grattis till äktenskapet

• mammahjärtat

Jag har faktiskt dragit iväg ett mejl till fotografen om ett lite fotomontage, kanske går det? Tror det är mest det där dåliga samvetet än själva kortet som är värst, tänk att man alltid ska dras med det sen man blev mamma...
    På tisdag åker vi på brölopsresa alla tre, får se till att ta många kort på oss då. Måste ha glömt hjärnan på bröllopsdagen, känns dt som.

Tack för svar!

• b2b09

Tror inte att din son bryr sid dock...
    Så det dåliga samvetet behövs inte, jag lovar!!!

(men smart ide där med fotomontage...)

• mammahjärtat

Nä, han bryr sig nog inte, i alla fall inte just nu =). Han hade i alla fall en helkul dag och kväll tillsammans med sin kusin och deras lektant och det finns det massor av "bildbevis" på =).
    Känns redan bättre när man fått skriva av sig lite. Fattar inte att man kunde bli så obetänksam bara.
    Tack igen!

• Sonja68

Ärligt talat, jag vet inte om vi fick till nåt bra foto där vi är hela familjen, jag min man och våra två döttrar. Någon knäppte nog när vi kom ut ur kyrkan.
    På själva fotograferinge var vi bara min man och jag. Barnen var hemma med farmor o farfar och gjorde sig fina.
    Tror dock att fotografen (min väninna) tog något foto med oss alla efter vigselakten. Och definitivt tog hon några enbart på flickorna när de gick in före oss i kyrkan.
    Har inte fått se fotona hon tog ännu.
    Vi tyckte bara att just fotona före vigseln skulle vi ta i lugn och ro och vigseln såg vi mer som en grej mellan mig och min man, man o kvinna liksom. Såklart berör det hela familjen, det är ju en glad tilldragelse att mamma o pappa blir "gifta på riktigt", men egentligen så är själva handlingen mellan er två. Sluta ha ångest. Gläd dig åt de fina kort ni har på er son, kolla upp det där med fotomontage om det känns viktigt för dig.
    Passa på att ta riktigt fina bilder på er tre tillsammans när ni är på bröllopsresa! Din mans idé är bra
    Grattis till äktenskapet! Lev lyckliga!

Svar på tråden Ångest, fotomiss...