Inlägg från: mammahjärtat |Visa alla inlägg
  • mammahjärtat

Ångest, fotomiss...

I lördags blev jag fru och det var den mest perfeta dag. Vi trodde inte det var sant att vi hade sån tur med vädret. Allt var klockrent, fin vigsel, god mat, bra trubadur, superkul fest, vackra tal osv. Vi är med andra ord helnöjda.
    Men... Jag kan inte sova på nätterna för vi glömde att ta ett kort med jag och min man och vår son, det bara vänder sig i mage när jag tänker på det (vilket jag gör hela tiden). Vi har kort på vår son och självklart kort på oss själva, vi har också kort på oss och sonen och brudnäbben. Men inget på oss tre, vår familj!
    Hjälp mig komma över det här så jag kan njuta istället. Alla runtomkring är så glada och tackar för ett underbart bröllop och jag har hakat upp mig på det här...

Jag skulle ha skrivit en lista ill fotografen!
    Jag skulle ha sagt till om ett kort på oss tre!
    Jag skulle ha tänkt på det!

Usch, käner mig som världens sämsta mamma...

• Svar på tråden Ångest, fotomiss...
  • mammahjärtat

Tack för peppningen! Vet att jag är fånig som tusan som hänger upp mig på en sån sak... Ville väl ha ett kort på familjen som tackkort, men du har ju rätt i att det blir orättvist mot eventuella kommande syskon =). Min man kom nyss med den briljanta idén att vi tar ett kort på oss från bröllopet och ett på hela familjen från bröllopsresan i tackortet, kanske kan funka.
    Undrar om det är PMS:en som spökar hos mig. Fattar inte varför jag inte kan släppa det här. Gjort är ju gjort.

• mammahjärtat

Jag har faktiskt dragit iväg ett mejl till fotografen om ett lite fotomontage, kanske går det? Tror det är mest det där dåliga samvetet än själva kortet som är värst, tänk att man alltid ska dras med det sen man blev mamma...
    På tisdag åker vi på brölopsresa alla tre, får se till att ta många kort på oss då. Måste ha glömt hjärnan på bröllopsdagen, känns dt som.

Tack för svar!

• mammahjärtat

Nä, han bryr sig nog inte, i alla fall inte just nu =). Han hade i alla fall en helkul dag och kväll tillsammans med sin kusin och deras lektant och det finns det massor av "bildbevis" på =).
    Känns redan bättre när man fått skriva av sig lite. Fattar inte att man kunde bli så obetänksam bara.
    Tack igen!

Svar på tråden Ångest, fotomiss...