• BM2009

Presenter till gästerna!

Vi har organzapåsar med chokladhjärtan i som vi lägger på varje tallrik. På organzapåsen fäster vi ett papphjärta med personens namn. Funkar som bordsplaceringskort!

• BM2009
    annanilsson78 skrev 2009-06-05 09:22:43 följande:
    Vi har köpt presenter till de som hjälpt oss extra mkt, med smink och hår, fotografering och till vår toastmadame.Sedan har jag har köpt på mig MASSOR av organza påsar, tradera ni vet:) Hade tänkt ha dem som rispåsar men funderar på att köpa godis och ge till gästerna, men det känns inte heller rätt, jag tycker också att det "räcker" med festen...Får fundera på hur jag ska göra.
    Fast våra organzapåsar är inte tänkta som presenter till gästerna utan mer som ett roligare sätt att ha bordsplaceringskorten. Korthållare kostar ju också tänkte vi...
  • BM2009
    oliveroebbasmamma skrev 2009-06-05 11:48:08 följande:
    Äckligt...i positiv bemärkelse..Precis så ska vi oxå göra!! Har du köpt dom på panduro???
    Organzapåsarna är ett Traderafynd, papphjärtana från Panduro. Sen tänkte jag skriva namnen med någon glitterpenna eller nåt.
  • BM2009
    oliveroebbasmamma skrev 2009-06-05 11:56:45 följande:
    haha... köpte en svart glitterpenna på panduro o skrev dom igår.. blev kanon!!!köpte även "tags" som man sätter på vinglaset där man skriver gästens namn, så man inte blandar ihop glasen....påsarna köpte jag på tradera
    Hahaaa... Då hade vi nog samma tanke... Räknade ut att bordsplaceringskortet (inkl.organzapåse och godis) gick på 10 kr/person.
  • BM2009
    oliveroebbasmamma skrev 2009-06-05 12:24:13 följande:
    Vad ska du ha för godis?? Där har jag inte kommit på nåt ännu...kanske kan få nåt tips då vi verkar tänka på samma sätt!!!
    Jag var inne på chokladhjärtan (inslagna i papper). Har också tittat på "Just married" godiset på nätet men det var så dyrt.

Tänkte kika in på någon välsorterad godisbutik typ NamNam och se vad de har.

Tipsa gärna om du hittar något kul!
  • BM2009
    Charlie1 skrev 2009-06-10 10:55:31 följande:
    Tackar för tipsen om organzapåsar, detta ska jag kolla på. De bröllop som jag varit på så har det både varit askar med chokladbitar i och nu senast så hade min vän lagt en geisha-chokladbit (som har rosa papper om) i lite celofan och knytit ett snöre runt. Det var ganska fyndigt, deras bröllop gick även i rosa. Jag funderar själv på att göra egna askar, har hittat en modell på www.origami-club.com/en/xmas/presentbox. och lägga chokladbitarna som ser ut som vit-bruna snäckor, för vårt bröllop blir på västkusten och går i marint. Vad tror ni om det?Lyckönskningar till er alla som är inne i planeringsfasen.
    Tycker det låter fint! Men jag är rädd för att om jag inte köper choklad som är inslagna så blir det kladd. Sommarbröllop kan ju vara väldigt varma och värme+choklad=gegg
  • BM2009
    b2b09 skrev 2009-06-11 06:32:35 följande:
    Och vilket land ska du gifta dig i? 5 grader i mitten av juni...suck.
    Hahaaa... Jag gifter mig i början av augusti och då SKA det vara soligt och varmt. Det har jag bestämt!
  • BM2009

Jag har försökt hitta något annat kul men har inte kommit på nåt...

Svar på tråden Presenter till gästerna!