• FiaoJonny

Möhippa

Nejmen usch vilket tråkigt slut! :(

Var det för att de tyckte att du var otacksam?

Först vill jag säga till trådens ämne att det inte alls behöver vara otacksamt att vara missnöjd på ens möhippa. Möhippan är ju något som arrangeras just för dig och ska då vara anpassad till dig och ingen annan. Det viktigaste för min del när det kommer till möhippan är att vi gör saker som vi alla tycker om, men framförallt att det inte är något som jag absolut avskyr för då känns det ju på något vis som att möhippan blir mer för vännerna än för en själv. De som anordnar möhippan ska ändå vara ens närmaste vänner och borde ha koll.

Sen måste jag samtidigt vara lite "dubbelmoralisk"... Jag kan förstå att dina vänner känner sig besvikna på dig. De har planerat fram och tillbaka och kanske mer fokuserat på att ha kul, än att tänka på vad som faktiskt passar dig. Hur det än är har de ändå lagt ner tid och planering (+pengar) på din möhippa. Skulle bli grymt besviken om jag höll i en möhippa och blivande inte skulle vara nöjd efter allt man själv lagt ner för den personen.

När det kommer till min egen möhippa så har jag förvarnat hela gänget med att säga att jag vet att jag är jättesvår att anordna till. Själv älskar jag att köpa personliga presenter, ge bort upplevelser som man arrangerar och så vidare. Alla har inte lika lätt för det (utan att mena något illa eller glorifiera mig själv). Så jag har mer eller mindre förvarnat de för att jag är knepig och att jag förstår att det är svårt att fixa för mig. Är ett organiseringsfreak och är oftast den som håller i trådarna när det kommer till liknande saker. Är själv livrädd för att bli besviken då jag tycker att det skulle bli så skämmigt när tjejerna ändå lagt ner tid och allt...

Nu blev det osammanhängande känner jag... Hoppas något kom fram rätt :S

Svar på tråden Möhippa