Inlägg från: mysifer |Visa alla inlägg
  • mysifer

Alternativa bröllop nr 4

nu är min klänning på g! fick veta att dekorbandet och mina mått kommit fram till sömmerskan så nu vet jag att det blir en klänning

• mysifer

min klänning är färdig!
    har fått två bilder av sömmerskan och den är sååå fin. hon sa att den kanske skulle bli klar den här veckan men hon måste ha jobbat i racerfart. dessutom var det ingen panik, men är ju väldigt kul såklart ska lägga upp bild i galleriet så fort jag bara kan nu.

• mysifer

Kiddy: kul med såna fynd och kul att ni får vara med i så många tidningar. alternativa bröllop behöver mer uppmärksamhet

var och hämtade min klänning idag och den är så mycket finare än jag kunde hoppats på! den satt perfekt och jag kände mig så fin i den. helt perfekt modell och t o m min far sa att den var jättefin och hans reaktioner på kläder överhuvudtaget brukar vara väldigt svala så det tar jag som en otrolig komplimang.

• mysifer

ja min karl kommer vara snyggaste hunken på flera mil köpte manteltyg åt honom igår också så nu har vi det båda två, som matchar såklart även om det inte är riktigt samma färg.

• mysifer

vi hade medeltida stuk på vårt bröllop för två veckor sen
    finns ett par bilder i mitt galleri och om du undrar nåt så svarar jag gärna, eller om du vill ha nån att bolla tankar med.

Snorf skrev 2009-08-02 02:44:50 följande:
    vi har väl inte riktigt diskuterat NÄR vi ska gifta oss, men vet ju hur det e, så fort han nämnde att "vi skulle kanske gifta oss, eller?", så började planerna sättas i rullning, eller ja, iaf i mitt huvud...hahahaHar pratat lite om det iaf, och vi vill ha en borglig vigsel med medeltida stuk..Nån mer som vill ha det?Tänkte Googla runt lite och kolla lite på kläder och så, iaf..
  • mysifer

låter läckert! jag hoppas du förstår att du MÅSTE lägga upp bilder när ni inte är hemliga längre
    spännande att avslöja hemligheten för nära och kära!

Flygande taxen skrev 2009-08-11 12:41:52 följande:

Tja... kanske jag platsar med i denhär tråden också :)Vi gifte oss i smyg tidigare i år. Jag hade en vinröd, knälång klänning och körde 40-tals stil på sminket och håret. Typ Rita Hayworth med lite "victory-rolls"-aktig frisyr, mörkrött läppstift och mycket kajal och svarta peeptoes. Så det är ju kanske lite annorlunda :)Kände inte riktigt för att klä mig i vitt eftersom jag dels inte passar i det och dels kan jag väl knappast titulera mig som särskilt "oskuldsfull" heller, efter att ha levt i synd med mannen i 7 år :DVi ska nog ha bröllopsfest också, som blivit satt till oktober(så då får jag klä upp mig en gång till *jippii*).Skickade ut inbjudningarna igår (med vårt bröllopsfoto på framsidan) och sitter bara och väntar på att folk ska börja öppna sin post. Vi har ju inte berättat till nån att vi är gifta, så vårt stora avslöjande kommer ju i.o.m. inbjudningarna.Kan inte folk öppna sin post snart????
  • mysifer

Bohus fästning i juli är att rekommendera det var helt underbart att ha fästningen som inramning till dagen. nu gifte vi oss visserligen utanför eftersom det var medeltidsdagarna men vi tillbringade hela kvällen där inne sen. är man ute i lite mer god tid än vi var så kan man antagligen ha vigseln inne på fästningen även under medeltidsdagarna.

vi behöver iaf aldrig fundera över hur bröllopsdagen ska spenderas, det blir på Kungahälla från och med nu

Hante skrev 2009-08-23 18:52:17 följande:
    Om allt går ihop ska vi ha i juli på bohus fästning i Kungälv norr om göteborg, annars blir det i augusti i visby gotland!
  • mysifer

ja jag hoppas att de kommer i veckan här nu

Fenixx skrev 2009-08-24 09:10:45 följande:
    ja på bohus fästning eller vid visby är ju både härliga platser. blir skoj att få se bilder sen. och väntar spänt på era mysifer.
  • mysifer

nej! de måste ju ha nästa år! hoppas de löser det. men visby är en dröm för oss också så ska bli kul att åka dit så småningom.

Hante skrev 2009-08-24 19:03:29 följande:
    problemet är att kungahälla ev inte blir av nästa år - de gick back mycket pga regnet i år!!! därför har vi även en del preliminärbokat i visby.... men de behöver veta snart!!!
  • mysifer

tycker att det låter jätteroligt och avslappnat med ps2, singstar och dansmatta

Flygande taxen skrev 2009-08-25 09:07:23 följande:

Äh, jag lyckas helt enkelt inte med att ladda upp några bilder!Måste försöka göra det på nån annan dator. Kankse BT helt enkelt inte tycker om min dator Ni som har haft el. planerar alternativa bröllop, vilken slags underhållning har ni tänkt ha på festen?På ett sätt känns det ju kanske lite överplanerat på nåt sätt (tycker jag) att ha nån särskild underhållning. Men samtidigt vill jag till avrje pris undvika att gästerna får tråkigt (har själv varit på tråkiga bröllop och det var HEMSKT!).Förutom dans (egen musikblandning på cd eller USB) så ska vi hämta med en playstation till lokalen. Maken tycker inte om att dansa och han måste ju få ha ul också. Så han får utmana killarna på Tekken på PS2 istället Funderar på att ev. låna syskonbarnes Singstar och/eller dansmatta också!
Svar på tråden Alternativa bröllop nr 4