• Svanboet

BT - förklara detta för mig! (Långt)

Jag vill också lägga mig i denna diskussion för jag hoppas att det ska finnas lite liberal inställning hos de som avgör av det är reklam eller inte... Jag har ett exempel:

En kille blir medlem på BT och det dyker snart upp en tråd på forumet som innnehåller en "annons" om att han gärna hjälper blivande brudar komma i form inför bröllopet. Det förekom formuleringar som *Jag kan hjälpa dig komma i form inför den stora dagen. Ring mig på ... eller maila ...*

Det är inte ok och jag gjorde en anmälan men det var också enda gången! Om jag sedan hittar en hemsida eller kan tipsa om var man lär sig vals eller en bra fotograf då tycker jag det ska klassas som hjälp och itne som reklam.

Negativa kommentarer ska man strö omkring sig med sparsamhet speciellt om man inte har bra på fötterna. Visst tycker jag också att det är hjälp att varna andra brudpar för oseriösa företag men då kan man ju varna och göra folk uppmärksamma på en egens erfarenhet.

• Svanboet

Men om man inte får länka till sidor där det finns ekonomiska intressen så borde man heller inte få länka till Youtube för där finns det ju annonsörer också!

Nej godtyckliga regler verkar det vara helt klart! Mer liberalism och solidaritet, ner med smutskastning utan befog och fram för hjälpsamma och härliga med-brudar.

• Svanboet

Passionsblomma - jag vet inte om det var din tråd jag såg men jag fick ett par dagar efter att jag sett en sådan varning ett konstigt SMS där det stod att jag skulle ringa upp ett konstigt nummer som jag aldrig sett förr och jag kolla upp det och det var flera sidor och I TIDNINGARNA som det fanns varningar för det numret så jag slängde SMSet illa kvickt och tacka min goda stjärna för att jag blivit varnad, annars hade jag nog inte ens varit misstänksam.

Så... om det var din tråd och det numret. Tack för hjälpen!

Svar på tråden BT - förklara detta för mig! (Långt)