• Aleta

BT - förklara detta för mig! (Långt)

Det där är faktiskt ett intressant problem.
    Det händer ju att man t ex hittar någon riktigt bra länk som andra skulle ha jättestor nytta av, men man får inte säga något om det förrän någon specifikt frågar efter det och då kommer ju antagligen inte så många att se det ändå.

Ett sätt att komma förbi det skulle kunna vara att starta en tråd där man efterfrågar tips på bra företag och länkar. Då ska det enligt reglerna (som jag förstått dem) vara ok så länge man i varje svar motiverar varför de var bra (och givetvis inte har något personligt med dem att göra). Problemet är ju att hålla liv i en sådan tråd, men det skulle vara bättre än att det startas miljarder enstaka tipstrådar.

De negativa trådarna kan ju som sagt göra stor skada. Man kan ju hoppas att de med bättre erfarenheter av företaget svarar (det har jag gjort i en tråd), men skadan är ju redan skedd oavsett om det var motiverat eller inte.

Egentligen om man ser till reglerna så borde man inte få starta sådana trådar heller eftersom även negativ uppmärksamhet kan räknas som reklam. Bort med de trådarna också tycker jag. Vi kan ha en enda stor varnings- och smutskastningstråd istället.

Kanske BT skulle ha två ställen där man kan vädra både positiva och negativa erfarenheter av företag utan att behöva starta trådar?

• Aleta

Oj då!
    Men skickade de inte dyra SMS då?

passionsblomman skrev 2009-06-11 16:37:33 följande:
    Tillägg: Jag blev själv avstängd för att jag råkade varna för ett visst telefonnummer i dagarna då de där skitdyra sms.en florerade. Det skulle jag kollat upp bättre. Företaget anmälde mig och hotade att polisanmäla mig för förtal...Sådet blev alldeles förskräckligt och jag såg raskt till att den tråden togs bort och skämdes över att jag inte tänkte mig för när jag startade.
  • Aleta

Aha!

passionsblomman skrev 2009-06-11 17:19:10 följande:
    Nä, jag toro någon konkurrent drog växlar på att folk redan vr skrämda. Jag fick ett SMS med VARNING och det numret. Det visade sig gå till en konkurrerande nummerupplysning...korkat att inte kolla numret först.
Svar på tråden BT - förklara detta för mig! (Långt)