Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

BT - förklara detta för mig! (Långt)

Saken är ju den att det aldrig är moderatorerna själva som tar bort trådar och varnar på eget bevåg. Hela systemet byger ju på att det är VI medlemmar som reagerar och anmäler. Många avskyr reklam och smygreklam, däribland jag. Av många skäl, men främst för att om det tilläts skulle forumet inte alls bli vad det ändå är, utan bli en enda gegga av folk som hittar på identiteter och tipsar om sig själva.

jagh tycker dessutom man ska betala för sin reklamplats och konkurrera på lika villkor. Om ens rykte sedan sprids mun till mun av nöjda brudar är det en HELT annan sak.

Men det verkar inte vara så många som är benägna att anmäla i klago-trådarna?

jag har frågat i vissa om de har på fötterna och sagt åt en som var helt fel ute att hon borde be moderator ta bort tråden
    Jag har däremot inte anmält någon sådan tråd.

Tillägg: Jag blev själv avstängd för att jag råkade varna för ett visst telefonnummer i dagarna då de där skitdyra sms.en florerade. Det skulle jag kollat upp bättre. Företaget anmälde mig och hotade att polisanmäla mig för förtal...
    Sådet blev alldeles förskräckligt och jag såg raskt till att den tråden togs bort och skämdes över att jag inte tänkte mig för när jag startade.

Trådstarter med länkar är ju inte tillåtet, men anmäls de inte eller ingen säger ngt, så blir de ju kvar.
    Sedan är det nog väldigt många som missat att man bara får tipsa om samma företag tre ggr på ett halvår, för att man annars anses göra reklam.

• passionsblomman

Nä, jag toro någon konkurrent drog växlar på att folk redan vr skrämda. Jag fick ett SMS med VARNING och det numret. Det visade sig gå till en konkurrerande nummerupplysning...korkat att inte kolla numret först.

Aleta skrev 2009-06-11 17:17:35 följande:
    Oj då!Men skickade de inte dyra SMS då?
  • passionsblomman

Ja FY! Det var folk på min sambos jobb som fic det och ringde upp och det kostade skjortan. Det sms jag själv fick var nog dock någon som drog ngn slags nytta av den rädslan som fanns för de där hemska dyra.
    Men, jag lärde mig att tänka till innan jag varnar, även om man menar väl.

Svanboet skrev 2009-06-12 11:27:50 följande:
    Passionsblomma - jag vet inte om det var din tråd jag såg men jag fick ett par dagar efter att jag sett en sådan varning ett konstigt SMS där det stod att jag skulle ringa upp ett konstigt nummer som jag aldrig sett förr och jag kolla upp det och det var flera sidor och I TIDNINGARNA som det fanns varningar för det numret så jag slängde SMSet illa kvickt och tacka min goda stjärna för att jag blivit varnad, annars hade jag nog inte ens varit misstänksam. Så... om det var din tråd och det numret. Tack för hjälpen!
Svar på tråden BT - förklara detta för mig! (Långt)