BT - förklara detta för mig! (Långt)
Passionsblomman har nämnt huvuddragen i vad som gäller för upprätthållningen här på sidan. Det är alltså så att det är ni medlemmar som avgör vad som anmäls och därmed eventuellt plockas bort och inte. Vi moderatorer söker inte igenom forumet och plockar bort inlägg på "eget bevåg" på regelbunden basis. Däremot händer det ju att vi anmäler inlägg också, om vi ramlar över något som klart och tydligt bryter mot reglerna. Men då behandlar någon annan moderator det ärendet.
Vad gäller kritik så har man rätt att skriva sånt, men självklart ska man ha "kött på benen" innan man uttalar sig. Företagare som "hängs ut" i en tråd har naturligtvis möjlighet att svara på kritiken och/eller anmäla inlägget. Anses det vara smutskastning eller av andra skäl opassande tas det bort, precis som vilket annat inlägg som helst. Men då vill det ju till att någon anmäler också som sagt.
Alltså - inlägg måste anmälas för att eventuellt tas bort. Anmäler man inte, kan man inte klaga på att inlägg ligger kvar.
Vad gäller MS-klänningar och Princessa så måste jag säga att jag aldrig har sett en tråd där det stått att Princessa inte har äkta klänningar, däremot vet jag att det finns en annan butik här i Södertälje som säljer MS-klänningar som inte är äkta, och dessa har det stått en hel del om här på BT. Bland annat har jag själv avrått/varnat flera brudar.