• chenda86

Bröllop 2010 nr7

Ni får lägga till mig i April! :) Jag gifter mig den 10 april! :)

Jag har gjort ngt galet... :/ jag har bokat sånglektioner... varför? Jo, jag har tänkt att överraska blivande mannen... i kyrkan... utan att han vet ngt (därav överraskning...hehe) jag måste göra det! Annars kommer jag att ångra mig hela livet... men herrejesus... hoppas att rösten håller!

Ville bara berätta :D att jag är lite störd... Men vad gör man när man inte har en solist? Å vilket minne!

• chenda86

oj... råkade skicka iväg innan jag var klar:

"Å vilket minne det kommer att bli... hur det än låter, kommer det ju att bli ett minne i alla fall!"

• chenda86

Åh tack! Jag trodde faktiskt att jag skulle få höra att jag var dum i huvudet!

Jag tänkte sjunga: "Utan dina andetag" som Kent har gjort...

• chenda86

Hej på er! Herregud vad jag är kass på att hänga här!

Vårt planerande står relativt still och jag blir nästan mer stressad av att gå in här. Speciellt nu när man ser att folk börjar repetera :S vi som inte ens bokat kyrkan än... vi får inte boka förrän 1 sept, DÅ släpper dom "platserna" som om det är ngn rockkonsert eller ngt.

Jag har också fått hem min klänning, jag är lite fånig men jag kände mig så stolt när jag bar den från bilen och upp till lägenheten, jag bara hoppades att man skulle stöta på den trevliga grannen. Det gjorde ja ju inte så klart....

Hoppas att allt är bra med er! Lycka till i planerandet... vårt får väl ta fart nu under semestern.

• chenda86

Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

April 2010:
    Chenda86 10/4
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

Asfaltblomman 25/9

-----------------

La till mig själv i april :)

Nu har jag klänningen hemma! Jag har snörning baktill på min klänning, som är vit, jag funderar på att byta ut det bandet till ett ljusblått band (matchar tärnornas klänningar), tror ni att det skulle kunna bli snyggt? Eller tycker ni att man ska hålla på det traditionellt vita?

• chenda86
    Lycklig81 skrev 2009-07-12 21:56:06 följande:
    jag sj persoligen skulle hålla mig till vit..men de är ju "modert" nu å ha någon inslag av färg på klänningarna :)
    Jo, jag vet, men jag är inte så traditionell av mig liksom... Kommer inte att ha någon slöja... eller avancerad bruduppsättning på håret (är korthårig) å känner att... det kanske hade vart snyggt att bryta av med något... men ja vet itne... känns kanske bara konstigt att det inte är ngt mer som är blått... bara ett snöre liksom... kanske lite... tafatt....
  • chenda86
    sunzhine skrev 2009-07-12 23:44:08 följande:
    chenda 86- Jag tror definitivt att det blir snyggt o byta ut till blått band, bara du ser till att det går ton i ton med tärnornas klänningar.En fråga, ska ni gå in tillsammans med er m2b, er pappa eller själv eller nån annan?
    Tack, ja, man kan ju alltid testa. Blir det inte snyggt får man väl bara byta tillbaka! Eftersom att jag har samma klänning som syrran hade när hon gifte sig, kan det vara kul att göra en liiiten ändring... även om jag älskar den klänningen som den e.

Ang intågandet så kommer jag att gå med m2b. Hade min pappa kunnat gå med mig, så hade jag gärna gått med honom, men han kan inte det pga stroke... Men det gör inget! Jag är glad att han bara är med! :)
  • chenda86

Jag har tänkt lite, å skulle nog inte vilja gå in med pappa trots allt, även om han hade kunnat... för det känns som en speciell grej att göra med sin man... Att han också ska känna alla blickar vändas mot oss... jag tror att det är en speciell känsla... fast iofs, det är det nog att se sin man där inne, titta mot en... åh vad svårt. Jag är glad att jag slipper valet

Är det någon mer än jag som känner att det är så idag, att allt riktas till bruden? En sa till mig: "Det är denna dagen när allt kretsar kring bruden! Det är DIN dag!" å jag blev faktiskt sur. Jag svarade att det är minsann inte alls bara MIN dag. Hade jag gift mig med mig själv så, ja. Men nu är vi två som ska göra det. Det är väl lika stort för mannen som för kvinnan att gifta sig?

Nä, nu ska jag fortsätta min semester... i det ljuva... ehr... vädret... eller ngt...

• chenda86

Jag har 8 mån kvar! Jag blir knäpp! Allt är faktiskt klart, förutom det som absolut inte går att boka 8 mån i förväg, frisör å sånt :)

Hoppas att hösten går rejält fort....

Någon mer än jag som avslutar sin semester nu? Jobba på måndag... Usch vill verkligen inte... har stoora problem på jobbet... funderar på att bara säga upp mig, men det vill men ju inte ny i bröllopstider... skönt att man har en sambo som stöttar en i vad jag nu väljer att göra.

Ha det gott alla brudar!

sunzhine skrev 2009-07-31 23:57:14 följande:
    jag har 1 år o 1 vecka kvar, önskar tiden går himla fort! Ska bli spännande o läsa o se bilder från allas fina bröllop under tidens gång!
  • chenda86

Ska ni göra era själva?

Jag beställde lite provkort från Caligraphen, dom har att man kan beställa tre gratiskort så man kan se å så hur dom ser ut. Det kan ju vara inspiration att titta där, om ni ska göra själva :)

Sundance skrev 2009-08-01 14:39:29 följande:
    Hur bestämde ni er för hur era inbjudningskort skulle se ut. verkar som att många har klart för sig hur de ska se ut, men jag blir tokig. Har bläddrar igenom varenda bild på Project Wedding för att få inspiration och visst blir man inspirerad men det gör ju inte direkt det hela enklare att välja. Några tips? Vi har röda rosor, grått och vitt som tema.
  • chenda86

Vi har också full service, 850:- pp blir vårt pris. Vi valde istället för en dessert, en ostbricka för att det blir nog för mycket sött om man ska äta dessert å sen efter det bröllopstårta, så därför blev det dyrare, annars skulle vårt också kosta 750:- pp

Jättefina skor, Maj2010!

maj2010 skrev 2009-08-18 18:07:24 följande:
    300 kr per person för maten låter jättebra. Vad ingår då?Vi ska vara på en "restauranglokal" och kommer att betala 750 kr per person, men då ingår välkomstdrink, trerätters, vin till alla rätter, tårta, kaffe med avec samt dukning, servering och blommor på borden. Känns som det är svårt att komma undan billigare än så!Nu har jag förresten lagt upp bild på de nyinköpta skorna i galleriet. Vad tycks?
Svar på tråden Bröllop 2010 nr7