Bröllop 2010 nr7
Längtar efter att få hem klänningen och kunna prova den i lugn och ro här hemma. Jag blev så till mig av hela situationen att jag glömde kolla vad det var för märke och modell. Just nu kan jag knappt komma ihåg hur den ser ut...
Nu behöver jag lite råd här. Ska hämta min klänning på torsdag, men jag har inte bestämt hur jag ska göra med underkjol. Att köpa kostar drygt en tusenlapp, att hyra den runt 600 kr. Få tag på begagnad verkar inte vara det lättaste, de flesta verkar sälja klänning och underkjol tillsammans. Vad tycker ni jag ska göra? Köpa nu, fortsätta leta efter en begagnad eller hyra? Eller finns det nån bra och billig webshop för underkjolar? Vågar man köpa utan att prova först?
Ojoj Mysifer, nu börjar det närma sig... Måste vara härligt att bocka av saker på löpande band
Tokisen, du har så rätt. Jag har ju lång tid på mig att leta! Ska nog försöka få tag på en begagnad underkjol i första hand.
Är det nån annan än jag som räknar dagarna till semestern? Jag har en och en halv vecka kvar och vet inte riktigt hur jag ska stå ut. De senaste dagarna har det varit olidligt hett på kontoret, garanterat över 30 grader... Puh!
Nu har jag hämtat hem min klänning! Sambon har tydligt markerat att han inte vill se den innan bröllopsdagen, så det blir inga bilder med den på mig :) Däremot har jag laddat upp en katalogbild på den. Finns i galleriet om ni är nyfikna.
popcorn o dip skrev 2009-07-03 11:20:14 följande:
Oh, glömde skriva det innan - igår letade sambon fram sin frack ur garderoben. Han har varit aktiv i studentkåren och därmed haft anledning att införskaffa en sån för ett antal år sen. Den passar fortfarande (ska kemtvättas och eventuell tas in lite) så det lutar mot att han har den på bröllopet. Måste bara skaffa ny skjorta, väst och skor i så fall. Det innebär att det inte gör så mycket att jag spräckte klänningsbudgeten en aning
Vad ska era blivande män ha på sig?
Igår kväll pratades det bröllop hemma hos oss innan vi somnade. Sambon säger att han inte vill se mig i klänningen förrän precis innan ceremonin. Men jag hade ju tänkt att vi skulle fotograferas först, så länge hår och smink är perfekt! Vill ju inte vara rödgråten på alla bilder... Hur har ni tänkt göra?
Kom förresten på världens bästa idé till fotograferingen. Vi träffades första gången på tåget, när jag jobbade där och han pendlade. Jag ska försöka ordna så att vi kan fotograferas ombord på ett tåg eller i alla fall på stationen. Det hade varit lite kul!