Bröllop 2010 nr7
Har en tärna hon ska tuktas hårt :P
Jag var sjukt nervös när jag skulle prova första gången, men hade sambon med då han skulle prova lite också. Men att gå in själv hade inte varit det lättaste i med jag höll på göra på mig även när han var med :P hehe
Jag hade gått i taket!! Dålig stil av folk. Att inte de ser det som en ära att ha blivit bjudna, konstigt att vissa människor ska vara såna.
pandis81
Vad skönt! :D Toppen!! :D
Grattis :D
Härligt :D Skönt med fler bloggar att läsa :D
min är www.weddingjuni.blogg.se för er som inte hittat dit ;)
vi har ca 70 gäster. vi är i en resturanglokal eller vad man säger. De står för mat och alkohol så vi har räknat drycken på ca 20.000 maten går nog på ca 15-17 000 och då ska vi ha buffe.
så det skiljer väl rätt mkt om mans edan har en egen lokal och har vanlig catering på priserna kan jag tro.
Priset för frockcoaten är nog rätt så bra räknat. Fast här i stan sa det att om man har en kosym sedan innan så kan man använda de byxorna för det finns inga speciella byxor till frockcoaten.
Fast nu såg jag vi hade skrivit 2200 för att hyra det men det skiljer sig nog ifrån stad till stad också kanske.
Men vi köper ju vin,öl,kaffe,läsk genom restaurangen så det kostar ju. Vi har tänkt bjuda på vin till maten och ev. några öl på det. Sedan ska vi bjuda på kaffet. de har ju nästan barpriser där så priset blir ju högre för oss på så sätt. Men 8000 i tyskland får ni ju MKT för :)
Idag får våra gäster vår inbjudan. Känns sjukt nervöst då vi valt skicka ut dem så tidigt på grund av klädkod och att vi hållit det hemligt. Så ska bli spännande och se om vi blir nedringda eller om ingen bryr sig :D
Stämmer 5 Juni gifter vi oss. Vi har smoking och så är det bal samma helg så de som ska komma på vårt bröllop måste boka sin smoking redan nu i höst för studenterna är väldigt tidiga med att boka nuförtiden. Sedan så har vi valt att hålla det hemligt imed vi planerade skicka ut dem så här jätte tidigt så nu får alla reda på det.
Jag köpte min klänning över ett år innan vi ska gifta oss :P Ibland blir jag velig med då bara tänker jag på hur otroligt vacker den är så blir det bra :D Det finns bara den i stan så hade jag inte köpt den hade jag nog ångrat mig om någon kommit före.
Fenix