• söderbor

tid för vigseln! när e det förtidigt/försent?

Hjälp!

Vi har tagit kontakt med en humanistisk vigselförrättare som vi tycker mycket om, och tror att det kan bli jätte bra men denne man. Vi håller på att planera för fullt i och med vi gifter oss ganska snart och med lite kort tidsvarsel. 12sep. Nu vet vi inte hur vi ska göra. Vigselförrättaren har redan ett bröllop den dagen vid kl16 och sägar att han kan göra det antingen innan eller efter.

Då har vi tänkt att det skulle passa bäst innan. Vilket skulle innebära att vigseln skulle vara kl 14. Det e ju ganska tidigt och nu börjar vi undra om det e för tidigt?? vad e standard tid för att ha vigseln? är 14.00 för tidigt? om middagen börjar vid 17? hur ska man lösa detta?

Efter skulle vara för sent!
    snälla kom med tips och råd! vi har panik......

--elli

• Svar på tråden tid för vigseln! när e det förtidigt/försent?
  • passionsblomman

Varför har ni panik?
    Det har väl knappast hänt något hemskt?
    Spar panik till allvarliga situationer i livet.

Jag har varit på vigslar allt mellan 13 och 17, så kl 14 är inte ett dugg konstigt.

• Igia

Vi har kl14 och har fått det tipset från många att inte ha det så sent på em då dagen blir "kort".... Men det gör man ju som man vill med, men jag skulle säga kl14.

• Fenixx

ja vi ska också ha våran vigsel vid 14. just för att dagen ska bli längre och vi ska ha lite show efteråt.

• söderbor

jaså? show........vad ska ni hitta på då? det e just det vi funderar. vad man kan tänkas göra mellan vigseln och middagen.....minglet blir ju ganska långt..

• möklintabröllop

Vi gifter oss 13.00 och tänkte inte ha någon sen middag. Utan alla beger sig till festlokalen och vi börjar äta buffé. Gästerna har förmodligen inte ätit något bastant till lunch. Så alla är säkert hungriga.

• MysanX

Allt är ju beroende på om ni ska ha fest och när musiken sätter igång. Jag tycker 14 är en bra tid. Då borde middagen vara i gång vid 16. Får inte bli massa dötid mellan vigsel och middag. Lite puss puss på kyrkobacken, brudskål och sen klart. Då är middagen klar runt 19. Festen sätter igån. perfekt!

• Fenixx
    söderbor skrev 2009-06-09 22:35:14 följande:
    jaså? show........vad ska ni hitta på då? det e just det vi funderar. vad man kan tänkas göra mellan vigseln och middagen.....minglet blir ju ganska långt..
    vi har LOTR/medeltids-bröllop och kommer ha riddare som kommer tillägna ett tornéspel i våran ära efteråt för oss och gästerna att se.

men ni kan ju ta dit några underhållare med musik, "trolleri" eller nåt liknande. eller ha tipspromenad om er, mingel med dryck och snittar.

jag kan rekommendera denna..han är fantastisk då jag sett han live och anpassar efter varje ställe han är på.
    www.arkadia.se/
  • Nordiskbrud

I vår kyrka fick vi välja om vi ville ha vigseltid 14 eller 16, det är då de har vigslar på lördagar här.

Tänk igenom hur ni vill ha det efter vigseln och vart ni ska vara osv och anpassa tiden till det. Vill ni ha mycket mingel kanske lite lekar, ta kort efteråt osv kanske en tidigare tid är bäst.

Svar på tråden tid för vigseln! när e det förtidigt/försent?