• MissDoe

blivande svåger och svägerska...

Jag blir sååå trött på min sambos storebror med fru!! Deras barn ska vara brudnäbbar och vi bad att dom skulle köpa kläder åt barnen (för våra pengar) för snart 3 månader sen. Sen dess har det bara varit tjorv! Först tyckte dom det räckte med svarta jeans och en vit tröja till pojken och "nån klänning" till flickan, sen kunde dom inte köpa kläderna eftersom pojken skulle hinna växa ur dom, sen hade dom inte råd (Hallå, det är ju VÅRA pengar) och nu, med 9 dagar kvar har dom fortfarande inte köpt några kläder! Dessutom får vi veta att dom inte kommer att komma hit förrän kvällen innan vigseln, så vi kommer inte att hinna öva med barnen i kyrkan.. Suck! Hade det inte varit för att barnen ser fram emot det så mycket så skulle vi säga att vi ångrat oss ang. brudnäbbar för varken jag eller min sambo tycker att det känns kul längre.

• Svar på tråden blivande svåger och svägerska...
  • MissDoe

Problemet är att det inte finns några i den här stan, så isf måste jag åka minst 13 mil..

MysanX skrev 2009-06-10 09:29:41 följande:
    Ring dom och säg att du vill ha deras storlekar så du kan köpa kläderna själv. Det är ju din dag!
  • MissDoe

Anledningen att kläderna skulle beövas handlas i tid är att vi valt ut en speciell klänning till flickan, och den kom ut i butik i mars (alltså, inte så många kvar vid det här laget).

Barnen är 11 och 6 år. Flickan tycker att det är jätteviktigt att det blir bra och pojken är ganska blyg i nya situationer så det vore bra om dom iaf fick se hur kyrkan ser ut och var dom ska stå och så..

Nej, det finns inget gammalt groll mellan oss. Vi är bara olika, jag vill ha koll och min svägerska tror mer på att göra det som faller en in.

didis skrev 2009-06-10 09:47:10 följande:
    Det är bara att inse - bröllopet är en stor händelse i brudparets liv men en perifer händelse i alla andras.Varför köpa kläder flera veckor i förväg? På lördag skall jag på fest och har ännu inte köpt kläderna, det är ingen panik.Nu vet jag inte hur gamla barnen är men rent allmänt brukar inte barn uppskatta att öva kyrkgång, de uppfattar inte att det är viktigt för er och tycker själva antagligen att det är tråkigt (eller kul att springa o hoa i en lokal med bra akustik). Jag anar att det ligger mer gammalt groll med svågern/svägerskan bakom er irritation, försök se bortom det och fokusera på er bröllopsdag! Den kommer att bli kanon även om inte barnen hittar var de skall stå meddetsamma!
  • MissDoe

Ja.. men ibland tror jag att hon bara bestämmer sig för att inte göra som andra av principsak.. Jag fick iaf ett mms i förrgår där det var taget en bild på den klänningen som till slut fanns i rätt storlek. Det är inte den jag valt, men den var jättefin och flickan såg så stolt ut. Så det blir nog bra.

Vad gäller övningen i kyrkan så verkar det kört.. ska försöka hitta nån som kan komma och låsa upp åt oss på torsdag så att barnen iaf har sett hur det ser ut.

feministbrud skrev 2009-06-14 20:58:06 följande:
    Har du förklarat för din svägerska varför det är så viktigt för hennes dotter att ha just exakt den klänning du vill?
  • MissDoe

Men nu har jag bestämmt mig för att det LÖSER SIG. Även om jag blir tokförbannad så kommer det bara att drabba mig, min m2b och barnen och ingen av oss har gjort oss förtjänta av det. Vill min svägerska vara kärringen mot strömmen så får hon vara det, jag har andra som jag vet lyssnar och kommer att finnas där precis när vi behöver dom.

Svar på tråden blivande svåger och svägerska...